Hejsan.
Har nyligen köpt mig min första LS bil. Har plockat ner bilen för lite genomgång, ska byta oljan i diffen bland annat. Kör ni med 1000 olja efter boken eller rekommenderar ni jag häller i tjockare?
Mvh
Diffolja
Re: Diffolja
Hej, tror att folk här kör med allt mellan 1000 upp till 50000. Lite beroende på hur du skall använda bilen?
Re: Diffolja
Okey, jag kör mest bana. Berätta gärna hur det påverkar bilens egenskaper. Tjockare olja så tenderar den kanske att gå mer rätt fram i svängarna?
Mvh
Mvh
Re: Diffolja
här är lite info dagen från DDM
3K - Best for everyday driving and offers a little better overall traction over the stock fluid. Its also less prone to leaking.
10K - Best used when your running on slippery surfaces such as grass or on loose dirt and gravel.
30K - Ideal for your sand rig offering great traction and a minimal amount of steering loss.
60K - As close as you will need to get for locking your diff without all the wear and tear on your drive train and broken parts that are associated with a solid diff locker.
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Re: Diffolja
Tack så mycket för det! Då har jag lite att gå på. Tyvärr räckte det inte bara med oljebyte, ett lager hade rasat och pinnen vid drevet på diffkoppen var av Men tack för infon huginen.
Mvh
Mvh
Re: Diffolja
köpte min 5b beg, ok den var lite glapp i dom stora lagren som håller diffen så skruva isär den, å den var ist tom, det var typ uppsmort, men jag skulle säga att det var tomm, och den har inte läckt,
men jag hittade just då inte någon volym det skulle va i, (man ska ju fylla upp till centrum på dreven) men jag fyllde upp typ i överkant på dreven med orginal oljan,
å det vart en grym skillnan på diffvärkan,
kör på relativt mjuk grus bana å den tenderar lite till att vilja gå rakt fram om man inte får upp den på ställ,
men den är grymt mkt stadigare vid gaspådrag på rakor, så får se om jag sta ta ut lite olja bara för att misna diffverkan lite, men jag vill absolut inte ha hem, så orginal kan nog vara hel ok,
men jag hittade just då inte någon volym det skulle va i, (man ska ju fylla upp till centrum på dreven) men jag fyllde upp typ i överkant på dreven med orginal oljan,
å det vart en grym skillnan på diffvärkan,
kör på relativt mjuk grus bana å den tenderar lite till att vilja gå rakt fram om man inte får upp den på ställ,
men den är grymt mkt stadigare vid gaspådrag på rakor, så får se om jag sta ta ut lite olja bara för att misna diffverkan lite, men jag vill absolut inte ha hem, så orginal kan nog vara hel ok,
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests