Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Alla Offroad-projekt
User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by tesla » 06 Aug 2019, 12:38

Emanuel21 wrote:Once u join the dark side theres no turning back

Muhahahahahahaha
Det kan stämma på rätt många saker.

Lipo, dubbelservo och eldrift t.ex.

Men är der EN sak jag verkligen skulle satt i den där så är det dubbelservo.
Plattformen behöver det. Enkel orkar ävem en 4wd men servoräddaren på mcd tenderar vara rätt hård och risken för drevras överhängande om du bara ökar batterispänning o fortsätter med ett ensamt batt.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Emanuel21
Sponsor
Posts: 330
Joined: 14 May 2016, 20:32
Phone Number: 0706663943

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Emanuel21 » 06 Aug 2019, 14:37

tesla wrote:
06 Aug 2019, 12:38
Emanuel21 wrote:Once u join the dark side theres no turning back

Muhahahahahahaha
Det kan stämma på rätt många saker.

Lipo, dubbelservo och eldrift t.ex.

Men är der EN sak jag verkligen skulle satt i den där så är det dubbelservo.
Plattformen behöver det. Enkel orkar ävem en 4wd men servoräddaren på mcd tenderar vara rätt hård och risken för drevras överhängande om du bara ökar batterispänning o fortsätter med ett ensamt batt.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Servoräddaren blir antingen väldigt trög/hård eller väldigt lös när den är sliten...där har du felet.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017

User avatar
Emanuel21
Sponsor
Posts: 330
Joined: 14 May 2016, 20:32
Phone Number: 0706663943

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Emanuel21 » 06 Aug 2019, 14:40

IMG_20190806_143841.jpg
Här är lösningen för en bra styrning. Plast varianten blir lös när den är sliten och denna i ALU blir väldigt atyv när den blivit sliten.
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by tesla » 06 Aug 2019, 15:51

Precis så, den blir gärna lite taggig i plasten och hakar ihop.
Men kört plast räddare i 4 säsonger innan jag satte metall i min bil nu i vintras. Så ingen brådska att skaffa blingmetall...

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Smurfen » 06 Aug 2019, 20:43

Tror att batteri var största problemet i Lördags.
Hade nog fungerat bättre med dubbelservo. Och även att det kommer fungera bättre i längden.
Men mitt batteri hade ju används några timmar redan när jag började köra så hade nog orkat lite bättre på förmiddagen.

Men självklart skall saker ses över eftersom jag inte ens vet hur mycket den rullat.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

Hawk71
Posts: 212
Joined: 26 Apr 2017, 17:08

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Hawk71 » 10 Aug 2019, 07:31

Smurfen wrote:Tror att batteri var största problemet i Lördags.
Hade nog fungerat bättre med dubbelservo. Och även att det kommer fungera bättre i längden.
Men mitt batteri hade ju används några timmar redan när jag började köra så hade nog orkat lite bättre på förmiddagen.

Men självklart skall saker ses över eftersom jag inte ens vet hur mycket den rullat.

Aldrig själv kört me dubbelservo men känner på min me enkelservo att de räcker,tror man måste ha ett bra servo om man skall köra enkelservo kör kinaservo å funkar kanon


Skickat från min iPad med Tapatalk

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Smurfen » 10 Aug 2019, 08:35

Hawk71 wrote:
10 Aug 2019, 07:31
Smurfen wrote:Tror att batteri var största problemet i Lördags.
Hade nog fungerat bättre med dubbelservo. Och även att det kommer fungera bättre i längden.
Men mitt batteri hade ju används några timmar redan när jag började köra så hade nog orkat lite bättre på förmiddagen.

Men självklart skall saker ses över eftersom jag inte ens vet hur mycket den rullat.

Aldrig själv kört me dubbelservo men känner på min me enkelservo att de räcker,tror man måste ha ett bra servo om man skall köra enkelservo kör kinaservo å funkar kanon


Skickat från min iPad med Tapatalk
Kör ju inte lipo utan hederliga 6v batterier. Så effekten på eftermiddagen var nog lite klent.
Har ju den andra som det sitter dubbelservo i. Skall testa skillnaden och se om det är servot/batteriet/föraren som är bekymret.

Funderar på en jag skall avyttra den ena kanske nu när båda är rullande.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Smurfen » 23 Aug 2019, 20:26

Någon som byggt om sitt luftfilter?

Gillar inte riktigt konstruktionen med att det skruvas ihop.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

User avatar
Emanuel21
Sponsor
Posts: 330
Joined: 14 May 2016, 20:32
Phone Number: 0706663943

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Emanuel21 » 23 Aug 2019, 20:34

När jag köpte min första mcd körde jag 4 tävlingar innan jag rengjorde kanske körde mer också.
Kort och gott, ser inte på något sätt att det skulle vara dåligt konstruerat lol bäst och kanske enklaste luftfiltret att underhålla :)
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Smurfen » 24 Aug 2019, 10:08

Jag känner.
Plast och skruvar som skall lossas ett ex antal gånger.Känns som det kommer slitas fort. Fast det kanske det inte gör.
Jag är ju van med bajan där det sitter med ett clips. Själva filtret har jag inget negativt att säga om utan just locket som skall skruvas dit.

Funderar på pinnbult med clipshål men det kasnek är annat i detta som går sönder tidigare än gängorna av plast.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by tesla » 24 Aug 2019, 10:45

Smurfen wrote:Jag känner.
Plast och skruvar som skall lossas ett ex antal gånger.Känns som det kommer slitas fort. Fast det kanske det inte gör.
Jag är ju van med bajan där det sitter med ett clips. Själva filtret har jag inget negativt att säga om utan just locket som skall skruvas dit.

Funderar på pinnbult med clipshål men det kasnek är annat i detta som går sönder tidigare än gängorna av plast.
Haft 0 problem med just det. Bara man inte drar åt skruvarna så hårt att man gängar sönder plasten.
Däremot är nog bajafiltret lite bättre om det är väldigt dammigt. Särskilt om mcd filtret inte har outwear

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Hawk71
Posts: 212
Joined: 26 Apr 2017, 17:08

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Hawk71 » 24 Aug 2019, 10:52

tesla wrote:
Smurfen wrote:Jag känner.
Plast och skruvar som skall lossas ett ex antal gånger.Känns som det kommer slitas fort. Fast det kanske det inte gör.
Jag är ju van med bajan där det sitter med ett clips. Själva filtret har jag inget negativt att säga om utan just locket som skall skruvas dit.

Funderar på pinnbult med clipshål men det kasnek är annat i detta som går sönder tidigare än gängorna av plast.
Haft 0 problem med just det. Bara man inte drar åt skruvarna så hårt att man gängar sönder plasten.
Däremot är nog bajafiltret lite bättre om det är väldigt dammigt. Särskilt om mcd filtret inte har outwear

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Kan säga att ja inte haft nåt problem alls gällande Mcd luftfilter senast i Valdemarsvik så körde ja med 1 luftfiltrer alla heaten å byte till a-finalen tog upp de använda å såg helt perfekt ut Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Smurfen » 24 Aug 2019, 11:19

Bara för förtydligande.
Det är inte filtret utan just skruvarna jag var rädd för.
Ser på det använda som satt på bilen jag köpte är väldigt slitet i gängorna och den skulle ju inte varit använd supermycket. Då tänkte jag om man Linda lyfta bort det som på bajan bara genom att släppa 2 clips borde det hålla längre.

Men har folk inte haft problem så kanske jag bara ska glömma bort det.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

Hawk71
Posts: 212
Joined: 26 Apr 2017, 17:08

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by Hawk71 » 24 Aug 2019, 13:17

Smurfen wrote:Bara för förtydligande.
Det är inte filtret utan just skruvarna jag var rädd för.
Ser på det använda som satt på bilen jag köpte är väldigt slitet i gängorna och den skulle ju inte varit använd supermycket. Då tänkte jag om man Linda lyfta bort det som på bajan bara genom att släppa 2 clips borde det hålla längre.

Men har folk inte haft problem så kanske jag bara ska glömma bort det.

De tycker ja du ska göra ImageImage


Skickat från min iPhone med Tapatalk

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Smurfens 2 MCD RR5 (Samlingstråd)

Post by tesla » 24 Aug 2019, 13:34

Appropå dina bilar o plasten så körde aldrig förra ägaren fredda med dem utan köpte dem av en annan kille i södeköping och sålde vidare ganska direkt. Vet att han som hade bilarna innan inte var någon mästermekaniker precis. Så det skulle inte förvåna mig om skruvarna har dragits åt alldeles för hårt och skadat plasten...

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests