FID Dragon Hammer Voltz

Alla Offroad-projekt
User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 20 Oct 2019, 07:20

Hade egentligen inte planerat att köra denna på träffen i Falköping igår mer än något enstaka varv med Fpv kameran.
Men sen körde jag sönder Rr5-E bilen ordentligt efter bara ett par minuters körning med den.
Så det blev typ 45 min bantid med denna bil igår. Den gick mycket bättre nu än förra gången jag var och körde på samma bana. Framförallt bättre i hoppen med dubbeldämpare men rovan krängaren funkade bra också.
Testade ett nytt sätt att montera fpv kameran, filmen är från de 2 första varven när muskelminnet försöker köra den gamla bansträckningen ett par gånger.

Och för övrigt ännu en träff när jag kommer hem med denna bil i körbart men smutsigt skick.


Skickat från min SM-G960F via Tapatalk



MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 30 Oct 2019, 07:34

Körde trailkörning förra helgen på en 1/1 offroad träff.
Bilen funkade bra men blev förstås extremt lerig.
På slutet stängde bilen av sig ett par gånger vilket jag tror beror på vatten i strömbrytaren(som ska vara tät) men det märker vi väl i sandhem...

Körde fö 2+ timmar utan att byta batteri.
Efter tvätt av bilen blev det montering av LED lampor som lär göra sig finfint i höstmörkret.
Haft lite funderingar ang matning av lamporna, de ska ha mellan 6 och 10v vilket utesluter drivbatterierna. Men efter att jag uppmätt en förbrukning på endast 1.1A vid 8V så vågade jag koppla in dem på ESCts BEC. Särskilt när jag kopplat bort de bakre motorfläktarna som jag till och med i somras kört utan vid några tillfällen (oavsiktligt) utan att motorn gått speciellt varm. De drar 1.3A så därmed är det helt lugnt med att mata lamporna från BEC.
Skönt att slippa en extern strömkälla.

Fick bli en test i trädgården också.
Ungefär den ljusbild jag hade förväntat men de hade gärna kunnat vara ännu starkare med tanke på priset...


ImageImageImage

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 11 Nov 2019, 10:51

Funderar lite på om jag ska göra några större vintermoddar alls på denna bil.
Jag har gjort mycket under andra halvan av säsongen och egentligen räcker det gott med en översyn. På dragonhammern har jag för övrigt inte bytt en enda drivlinedel i år utom piniong /spur som jag bytte för drevningens skull, faktiskt inte ens bytt ett enda kullager eller någon damask(ja den har sånna på några knutar).

På chassisidan tror jag det är svårt att komma längre, tror helt enkelt att bilens potential vad gäller väghållning på träffar/bankörning är nådd. Det finns dock en kul sak kvar att testa. Insett att fälgkonstruktionen innebär man kan vända fälgarna "ut och in" vilket massivt ökar offset och därmed bredden med typ 7-8 cm. Inte snyggt men skulle vara intressant att testa på typ Nosringen där stabiliteten har varit ett problem.

En sak jag också överväger är att byta motorn till ett betydligt lägre kv.

Nu sitter det en 680 kv 70120 motor där. Jag vet att 8S är max för esc med den motorn och med den lägre drevningen jag kör gör bilen ca 80 km/h. Enl spec är maxvarv på 8s ca 22000 rpm. Bilen är faktiskt onödigt snabb för de flesta banor.

ESC funkar på 6-12S enl spec. Några vettiga 6s accar som klarar bilen har jag inte i nuläget så egentligen är det 8s som gäller med motorn jag har.

Går jag ner i kv tal drar motorn mindre ampere och har en högre verkningsgrad p.ga mindre strömar. Det lägsta kv ZTW tillverkar i den storleken är 480. En sån motor hamnar kring 23000 rpm på 12S . Dvs den ligger ungefär i samma varvtalsområde som jag har nu men på 12S med lägre ström. Har sett på msuk forumet att det finns dem som kör den motorn (med den uppdaterade esc firmware versionen) utan problem i en 5ive-t.

Nu till poängen med motorbytet:

Utöver något bättre thermisk verkningsgrad och därmed längre körtid
Så får jag på 6 eller 8S sannolikt betydligt bättre krypkörningsegenskaper och jämnare vridmoment med ett klart lägre kv. Därmed ännu mer kapabel bil vid krypkörning och trail eller om jag t.ex ska dra något efter bilen.
Jag sparar även batterier, motor, drivlina och esc från belastning vid s.k "cogging ", de oscillationerna som blir när motorn går för sakta( de ljuden har ni nog alla hört när jag kör långsamt i depån t.ex).
I teorin har detta inga nackdelar då jag helt enkelt bara kan välja 12S om jag behöver mer fart på en öppen bana medan 8s fortfarande ger 60-65 km/h toppfart vilket räcker på alla banor utom sandhem (med lång raka).

Nackdelen är förstås att det liksom med en del andra av mina projekt innebär vissa risker då det är lite okänd mark, typ att bränna ett ESC (4 lapp i sjön)eller att det inte funkar alls är ju en risk förstås. Dessutom måste jag skapa ett smart och idiotsäkert kabelsysten för att kunna använda olika batterikonfigutationer i samma bil och modda batterilådorna för att kunna ta upp till 6 batterier(mot 4 idag) om jag ska använda en 12S konfiguration på bana. Alternativ är att skaffa 4x6S batterier men det blir ju lite$$$$.
Tur jag snart börjar på en specialisttjänst på jobbet och får lönepåslag...

Nedan en tabell från ztw. De viktiga siffrorna är max amp för respektive motor där 680 kv ligger på 220 och 480 ligger på 160, därför jag hoppas att 480 innebär att esc nu orkar 12S.
Motorn i w5 som brände ett esc i våras drar max 180 men där var bilen drevad för avsevärt mer än 80 och så gick det ju även trögt av andra skäl(sten)+ att jag då körde den gamla firmware versionen.
Men detta är ju bara spekulationer egentligen.


I tabellen finns också förklaringen till varför denna bil krypkör bättre än rr5/w5 E. De använder sig av en rotor som inte har en rak placering av magneterna. Därmed är chansen större att någon del drar och därmed blir det mjukare lågfart. Det visste jag inte att denna motor hade, bara sett det på mindre rc typ crawlers och sånt innan.






Image

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk






MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 12 Nov 2019, 19:45

Testade det där med att vända fälgarna. Passar bra. Bredd blir 65 både fram och bak.
5 cm mer än normalt.
För att kunna köra så här skulle jag behöva modda metallplattan som skyddar fälgen från hjulbultarna eller tillverka egna. Men det ä4 lätt om jag skulle vilja. Tror dock inte jag komner köra så här så avvaktar med att lägga tid på detta just nu.ImageImageImage


Edit: nej nu jävlar har Sickan en plan för motor/esc/batterisetupen!
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 02 Dec 2019, 12:21

Råkade ut för första drivlinehaveriet igår.

Har tidigare inte bytt ens en drivpinne eller ett enda lager på denna men miltalet börjar bli betydande.

Körde i snön och drog snowracer med mig och sonen på lördagen


och sen var vi ett gäng(4vuxna, 3 barn) som körde på nosringen på söndagen. Banan är djupfryst så det var hårt i backen med lite ispölar här och där. Garanterat dammfritt och blev inte så smutsigt heller.

Men det tog slut efter ca 25 minuters körning när jag körde fast på ett däck och försökte jucka/rycka loss bilen med gasen/gyroeffekten. Då blev det ett högt skrik av drev som maler mot varandra så då var det bara att stänga av bilen.

Det visade sig att ett av bakdiffens smådrev hade förlorat större delen av 2 kugg. Har som tur är sånna drev liggande. Troligen ren överbelastning. När jag tog isär bakaxeln såg jag också att båda hjullagren bak är väldigt slut. Så det blir att beställa, har inga som passar. De är för övrigt avsevärt större än motsvarande på mcd eller baja. Mått : 28x8x12

Image

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk




MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 26 Dec 2019, 20:26

Ny motor beställd.
Blir lite av ett expriment detta som jag funderat på sen i somras.
Istället för dagens 8S enbart så blir det en 6/12S setup med en ny 480 kv motor, rocket rc som har en spiralrotor. Ska i teorin bli riktigt bra lågfartsegenskaper på 6S(minimum för esct).

Tanken är förstås att göra bilen ännu mer mångsidig och ge möjlighet att köra 6S med bra lågfartsegenskaper i terräng. Då bör toppfart ligga kring 50-55 km/h så den är fortfarande en rockracer men ska crawla betydligt bättre än idag, i alla fall i teorin.

På 12S räknar jag med ungefär dagens 8S prestanda, kanske ngn km/h mer, gissar på ca 90 mot dagens 86.
Högre spänning, lägre ampere ska ge bättre verkningsgrad och längre körtid.

6S och 12S åstadkoms med samma batterier genom att flytta en "jumper " i kablaget.


Behåller även möjligheten att köra 8S med mina befintliga 4S batterier. Toppfart då kanske 70 så detta ska räcka väl på bana.

Allt detta åstadkoms med ett enda kablage.(stor vinst mot t.ex w5 2018 eller i början av 2019 när jag behövde byta kablaget)
8 och 12S är exakt samma konfiguration men med olika batterier.
För 6S flyttas jumpern.

Det går inte att göra något allvarligt fel, jumper i fel läge orsakar inte kortslutning eller överspänning, bara "fel läge".
Det enda som inte lär går att köra med är 6S konfig med 4s batteriet funkar dock inte då det ger lipo cutoff(testat).

Utöver motorn behöver jag ett set nya 6S batterier(4 st). Annars endast mindre moddar.

Mest orolig är jag för att esc ska bli ett rökmoln på 12S, det får tiden utvisa. I teorin ska det egentligen vara lungt då jag går ner så pass mkt i kv att det bör uppväga den högre spänningen, men man vet aldrig. Ztw ESC i min bil är en tidig produktion av ztw 300 A esct precis som det som brann i sandhem u w5an i våras..(Men inte det som sitter i rr5an, det är den senare modellen med lite annan färg).
Har förvisso uppdaterat firmware av det skälet men det verkar vara så att de senare serierna är driftsäkrare om man läser på forum..

Vi får väl se!
Om ingen vågar testa får man aldrig veta!
Image

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk






MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 27 Dec 2019, 14:26

Börjat riva bilen . Blir även byte av massa lager o sånt nu. All körning i vatten har gått hårt åt hjullagren i synnerhet.
Ska även se om jag kan ändra hävstångsförhållandena vid styrservona för att få mer kraft, även om det blir på bekostnad av hastighet, planerar nämligen att spänna servoräddaren hårdare då den glider för mkt vid körning i tuff terräng typ djup mossa, lera mm.

Detta och "cogging" på motorn var de 2 saker som höll tillbaka den mest i terräng i år.
ImageImageImage

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 04 Jan 2020, 21:08

Nytt set 6S batterier beställt.
Precis som med den första versionen av w5an för 2 år sedan blir det 4 stycken 6S 1/8- standard size hardcase i denna bilen . Nu finns det dock batterier av högre kvalitét än de hobbyking accar som inte höll måttet då. Dessutom både högre kapacitet, 4500mah vs4000 och högre C värde 60/120A vs 50C.

6S hardcase med den här kapaciteten och C värdet fanns helt enkelt inte att köpa vintern 17-18. Nu fanns det flera att välja på.
Att jag säger att de är av högre kvalitét är att dessa 60C gens ace celler har jag i ett antal olika storlekar i olika bilar och de är kanske inte marknadens bästa men defintivt bra kapacitet/kr och väldigt mkt bättre än de flesta HK jag haft.

Således har jag nu gått vidare med 12/6S setupen som planerat.


Höll dock på att bli ett expriment till.
Jag var ytterst nära att istället köpa 2x6S 12000mah hardcase av samma märke. Alltså STORA hardcase med inbyggda BMS. Jag har varken sett hardcase i över 8000mah eller BMS(inbyggd cellövervakning) i Rc sammanhang tidigare. Det verkar nu börja leta sig ner i större multi cell accar och det är HÖGIntressant för mig då det teoretiskt skulle göra min tillvaro betydligt enklare då jag inte alls lika noggrant behöver matcha batterier mm för att undvika att köra enstaka batterier eller celler för lågt.

Jag avstod detta nu p.ga att just det batteriet var lite fel storlek för DHn men har det nu letat sig ner sånt i 10-12Ah klassen så är det bara en tidsfråga innan det kommer till 8-9Ah klassen där mina (12S) accar ligger idag.
Det är nog bara en tidsfråga innan sånna batterier i rätt storlek sitter i mina 1/5or och då lär det bli endast 2 , lite större hardcase pack istället för dagens 4 i Voltzen. Image

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 07 Jan 2020, 10:26


Gjort första testen med ändringarna i framvagnen.
Givetvis är bilen på tok för stor för den1/10 rally/slash bana vi slängt upp i en lagerlokal så det blev bara några få varv.
Men det var en väldigt bra måttstock då jag körde på exakt samma bana för 3-4v sedan.
Då hade bilen stora problem med vändradien att ens komma runt vissa böjar ens i krypfart.
Nu kom den runt alla böjar med lätthet.
Inte så illa för 26 kg bil(inkl reservhjulet).
Således kvitto på att de klart större styrutslagen bilen har fått nu gör skillnad!.
Här kör jag ändå med 500k i både fram och mittdiff och jag har inte ändrat hjulvinklar för övrigt.

Har nu med servoräddaren från bensinversionen(som jag fått dremla till en del för den ska passa) och ändrad geometri mellan servon och räddare optimerad för styrutslag och kraft till viss del på bekostnad av styrhastighet.
Poängen är förstås att göra bilen mer kapabel i terräng och just vändradien var en tydlig svaghet där förra året.

Finns dock lite att slipa på då kullänkarna hoppade loss vid en väldigt liten smäll.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 07 Jan 2020, 22:24

Styrutslagen nu. Vet ej exakt hur många grader mer det är än förra åren men några åt varje håll är det definitivt.
Har även identifierat varför styrlänken hoppade loss 2 ggr på 5 minuters körning när jag testade. Vinkeln blir sådan att med lätt styrutslag åt vänster behövs det inte mkt alls. Röd prick=hålcentrum på gamla servoräddaren och då blev det en annan riktning på kraften när man kör i.


Har dock en lösning på g för detta med bricka och ev även buntband(funkar då styrlänken går paralellt med länken mellan servona).
Ska gå att lösa iaf.ImageImageImageImage

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 13 Jan 2020, 19:32

Tror jag fått ordning på styrlänkarna nu även om det fick bli lite modd.

Så nu var det perfekt timing att motorn kom.

Har inte nämnt nåt om det här. Men blev inte ztw 480 kv som planerat. Den visade sig vara restad överallt. Så blev på ren chansning en rocket rc 480 kv istället.
När jag beställde var jag inte säker på om den var en rebrandad ztw men nu när jag tittar på den tror jag inte det. Några små synliga skillnader finns. B.la hålplåten och bakre lagret ser annorlunda ut.
Jag har därmed köpt en motor som jag har sett 0 reviews på. Har dock bra erfarenhet av rocket rcs 1/8 motorer och denna fyller iaf minst samma specifikationer på pappret som ZTW vad gäller kv och effekt samt även här offset/spiral rotor.
1800 gram utan kablar....

Får se hur denna chansning funkar.
Billig var den iaf. Med 1/5 mått mätt iaf.


Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


ImageImage
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 14 Jan 2020, 18:53

Blev inte så smidig "drop in" montering som jag trodde. Utfasningen i frontplattan var inte lika djup på Rocket motorn som på FID orginal. Därmed hamnar inte axeln centrerat och meshen stämmer inte.
Ska se lite om detta blir ett problem med meshen eller om det enkelt löses med att använda andra hål.
Annars får man väl metallslöjda igen. Är ju bara alu så det går rätt enkelt.

Sen insåg jag att motorn levererats med 6mm bullet kontakter medan esc har 8mm.
Behöver löda om på motorn m.a.o.
Image

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 21 Jan 2020, 19:14

Fick i till sist i motorn i förra veckan och det blev en liten crawl test inne. Ser fram emot att testa den ute och med fjädringen inställd för crawl(banläge i klippet) då den kommer mer till sin fulla rätt.
Men kan ändå dra ett par slutsatser:

1: styrningsmodden gör väldigt mkt.
Det är svårt att hitta värre underlag för styrservona än en mjuk soffa och ändå orkar den fin fint. Det hade den aldrig gjort i fjol.
Detta bara på att göra hävarmen vid servoräddaren typ 60% längre(newton hade rätt) och även marginellt hårdare servoräddare.
Troligen gör detta t.om mer för crawl egenskaperna än motorbytet.

2:motorn går mycket mjukare och är mer kontrollerbar på 6S än den med den gamla motorn, både framåt, bakåt och bromsen. Troligen underlättar även den nya "LOW KV" ESC firmwaren här.

Det enda som är störande är kogging ljudet som fortfarande är högt även om det inte körmässigt märks nästan alls(bilen skakar 10% av vad den gjorde i fjol) . Mig personligen stör ljudet inte så mkt men får nog ha musik på YT klippen....

3: Jag har nog nått vägs ände nu vad gäller trail prestanda. I alla fall med Ztw esct om jag inte vill offra möjlighet att köra bashträffar mm. Som det är nu är ju bilen drevad för 90 knyck i klippet.
Men skulle jag hänga på en liten piniong eller t.ex en borstad 12polig kombo från rc pansarvagn(nåt jag såg på aeroseum i fjol skulle det förstås gå mjukare).
Men jag vill ha bilen allround för det är lite av grejen med denna för mig så det kommer inte bli nån sån modd.



Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 01 Feb 2020, 19:55

Nu fått tillfälle att testa bilen på riktigt i skog och på berg. Defintivt en riktigt stor förbättring mot förra året. Nu när körbarheten i motor och styrning är bättre avmaskeras dock nya svagheter. B.la skulle den behöva mjukare däck i terräng som denna, det blir tydligt när man jämför med 1/10 crawler/ rockracer hjul, men då är blött berg i + 7 bland det halare man kan köra på så det här blir nog bättre längre fram. Även hårdare bakdiff och högre markfrigång skulle göra en del.
Blev ett litet klipp i alla fall.

Att ändra setupen för bana skulle för övrigt ta ca 25-30 minuter.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: FID Dragon Hammer Voltz

Post by tesla » 29 Feb 2020, 19:32

Testat en hel del på sistone. Lekt runt med massa elektriska prylar inkl kompressorhorn, stroboskop och realtids fpv. Bilen är väldigt trevlig som testplattform för sånna grejer då det finns gott om plats under buren.
Även dragit pulkor igen.

Råkade dock ut för oklart haveri idag, sannolikt bränt mottagaren. Men felsökning pågår..

Edit:
Visade sig vara en blöt mottagaren(igen).
Mottagarlådan är inte jättetät och heller inte dränerad i botten som på.t.ex mcd.
Får ta och börja med det gamla ballongtricket...

.Image

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests