Rodex Brushless DBXL

Alla Offroad-projekt
Rodex
Posts: 195
Joined: 14 Aug 2013, 09:35
Phone Number: 0761412438
Location: Skurup

Re: Rodex Brushless DBXL

Post by Rodex » 11 Oct 2016, 06:29

När jag var och körde i sandhem blev det för mycket kraft för min drivlina, men jag skyller det på mig. Glömde anpassa min körning efter låst mittdiff :(
Först gick jag pinnen som sitter i bakre drivaxel av på mitten, satte i en ny utan att kontrollera "koppen".
Sedan gick "koppen" sönder efter ett par varv(även detta vid ett hopp).

Sitter FLM 4-ever axlar på bilen, är ju livstids garanti på dessa(slitage ska man räkna med och dör gäller inte garantin), mailade Fastlane och förklarade samt skickade bild.
Trodde inte att det skulle funka men mot fraktavgiften skickar de en ny :D Helt klart värt min lilla chansning :D :thumbup:
Det var inga som helst antydningar på att de inte ville ersätta utan bara, ahh ok sverige, tyvärr du får själv betala frakten. Jag mailade första gången igår förmiddag, fick paypal räkning på frakten, betalade direkt och redan på eftermiddagen har jag ett tracking nummer på försändelsen och det är på väg hit! STORT pluss till Fastlane! :thumbup: :thumbup:

Sponsor

Sponsor
 

Rodex
Posts: 195
Joined: 14 Aug 2013, 09:35
Phone Number: 0761412438
Location: Skurup

Re: Rodex Brushless DBXL

Post by Rodex » 05 Nov 2016, 10:27

Då var denna tillbaka till en bensinare :D
Väntar just nu på min motor, har ju redan pipa..
Fått beställa en del prylar så som tank, bromsar, gas/brom länkar samt batterilåda.

Kommer även testa om jag kan få på Turtle Racing Billet Air Filter Box utan för stor moddning av buren.

User avatar
Sniclas
Posts: 131
Joined: 05 Apr 2016, 19:59
Phone Number: 0768399195
Location: sjöbo

Re: Rodex Brushless DBXL

Post by Sniclas » 05 Nov 2016, 10:38



Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests