Dave's Losi 5ive-T 46cc

Alla Offroad-projekt
User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Burnout » 08 Nov 2015, 14:54

Bara prova fram tills hitta bra drevet. :sunglasses:
Min Losi med rcmax som har 56/22 och finns inget annat drevet pga blackbone har sluta göra drevet.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11643
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Dave » 08 Nov 2015, 15:33

Jag hade tänkt köra 29/58 men nu blir det nog 31/58 istället....

fredrikf
Posts: 901
Joined: 09 Aug 2013, 14:37
Phone Number: 0767649995
Location: Falköping

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by fredrikf » 08 Nov 2015, 15:38

Dave wrote:En jämförelse med motorn portad, men utan varken filter eller burk.
Registret är ett helt annat med pipan, och frågan är nu bara vilken drevning man kan köra....
460 pipa vs utan.jpg

Skulle man inte vilja ha lite mer toppvarv från pipan? botten verkar ju finnas ändå lite bredare register och lägre drevning borde väl också spara grejorna lite. Eller tänker jag helt galet nu ? :)
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11643
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Dave » 08 Nov 2015, 15:42

Jag trodde nog att det skulle varva lika mycket som innan, men den stendör efter 12000rpm.
Nu kommer pipan att bli någon cm kortare av alla skarvar som kommer att krävas för att knöla ner den i Losin, men jag håller med om att 15000 hade varit trevligt....

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Rallyfinnen » 08 Nov 2015, 16:06

Grattis att du äntligen fått den bänkad! :)

En fundering: den röda kurvan är alltså oportad med pipa, och den blå portad utan pipa? Du får väl vara lite mer pedagogisk i dina inlägg? :)

Tycker nog du kunde korta ner pipan ganska mycket, så toppen hamnar uppåt 15k.

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11643
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Dave » 08 Nov 2015, 16:16

Rallyfinnen wrote:Grattis att du äntligen fått den bänkad! :)

En fundering: den röda kurvan är alltså oportad med pipa, och den blå portad utan pipa? Du får väl vara lite mer pedagogisk i dina inlägg? :)

Tycker nog du kunde korta ner pipan ganska mycket, så toppen hamnar uppåt 15k.
Nja, de röda är portad med pipa, de blå är bara portad utan burk eller nåt...
:)
Ja, den skulle nog må bra av att varva lite lite mer....

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11643
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Dave » 08 Nov 2015, 22:43

När jag kontrollmätte headern och pipan insåg jag att pipan blev 50mm för lång!
Nu är det kapat och ny bänkning sker så snart det går!

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Rallyfinnen » 09 Nov 2015, 17:26

Kan nog göra gott! Var är graferna? :) :wip:

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11643
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Dave » 11 Nov 2015, 20:07

Bänkad igen.
Inomhus denna gången!
:lol2:

Grön graf är medelvärdet på resultatet häromdagen.
Svart är medel på pipan med rätt längd.
Den blå kurvan är en 320 jag portade åt Bikerbuz, som numera Pastorn har i sin Losi Hybrid.
När temperaturen i pipan blev rätt, hade jag ett par svep som passerade 7hp också.....men jag tror återigen att det är kopplingen som bråkar med mig.
Såg ju annars helt ok ut med 7,1hp och 4 Nm vid 12200rpm!
:sunglasses:
Man ser tydligt skillnaden mot den kortade pipan.
Nästan lika stark som innan där den vände ner igen, men nu fortsätter den att dra ytterligare nästan 2000rpm.

Frågan är om man ska våga kapa mer i den...... :hammer:
460 12k pipa vs 320 Bikerbuz PP.jpg

User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Burnout » 11 Nov 2015, 21:27

Dave wrote:Bänkad igen.
Inomhus denna gången!
:lol2:

Grön graf är medelvärdet på resultatet häromdagen.
Svart är medel på pipan med rätt längd.
Den blå kurvan är en 320 jag portade åt Bikerbuz, som numera Pastorn har i sin Losi Hybrid.
När temperaturen i pipan blev rätt, hade jag ett par svep som passerade 7hp också.....men jag tror återigen att det är kopplingen som bråkar med mig.
Såg ju annars helt ok ut med 7,1hp och 4 Nm vid 12200rpm!
:sunglasses:
Man ser tydligt skillnaden mot den kortade pipan.
Nästan lika stark som innan där den vände ner igen, men nu fortsätter den att dra ytterligare nästan 2000rpm.

Frågan är om man ska våga kapa mer i den...... :hammer:
460 12k pipa vs 320 Bikerbuz PP.jpg
Grymt :rock:

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Robban » 11 Nov 2015, 22:06

Kapa! Fegis!

Skickat från min D5803 via Tapatalk

User avatar
Robban68
Posts: 130
Joined: 09 Nov 2013, 15:57
Phone Number: 0760345583
Location: ALE

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Robban68 » 12 Nov 2015, 05:58

Kapa den!
Den går att svettsa dit igen om det inte blir bättre

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Rallyfinnen » 12 Nov 2015, 09:49

Tycker också du ska testa med kortare pipa! Du verkar ju ändå ha mer moment i botten än kopplingen klarar av.
Funkar det så har du dessutom mindre pipa att klämma in i det begränsade utrymmet.

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11643
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Dave » 12 Nov 2015, 09:56

Ja, jag vet ju bara att pipan också kommer att bli nån cm kortare med alla kapningar för att knöla in den i Losin....
Men ok!
Jag kapar fanskapet!
:)

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11643
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Dave's Losi 5ive-T 46cc

Post by Dave » 12 Nov 2015, 09:56

Ja, jag vet ju bara att pipan också kommer att bli nån cm kortare med alla kapningar för att knöla in den i Losin....
Men ok!
Jag kapar fanskapet!
:)

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests