FS racing 1/5 buggy.

Alla Offroad-projekt
Post Reply
kick96

FS racing 1/5 buggy.

Post by kick96 » 20 Sep 2013, 18:12

Hej på er alla.
Hade tänkt att göra ett projekt om min första LS bil och eventuellt sista. Men det vet man inte allt beror på hur denna kommer att funka i framtiden.
Köpte denna FC Racing billigt för att jag skulle renovera upp denna bil. Så nu kanske jag har gjort ett kap eller inte allt beror på hur mycket mera pengar jag ska lägga ut på denna.

Första anblicken på bilen.
Image

Den behöver att rengöras en hel del.
Image

Så det finns en del att gör om man säger så. Men hoppas att det inte kommer att kosta skjortan plus knapparna :dance:
Image

Är det någon som vet vad det är för fälgar och vad dom kommer i från för märke. Jag har inte sett sådana innan.
Image

Ska försöka att lägga upp bilder under tiden jag skruvar med den. Och vad det är för fel som ska åtgärdas.
Tack för nu :rock:

Sponsor

Sponsor

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Re: Sv: FS racing 1/5 buggy.

Post by Dave » 21 Sep 2013, 06:15

Välkommen rätt!
:)

Kul med fler bilar och det är inte jättemånga som kör FS av oss, men jag har haft en liknande själv.
Inte en FS, men hade en Reely Carbon Fighter. I stort sett samma bil.

FS och CF är kopior eller "kloner" på MCD's Evo2 chassi.

Om du kikar i projekttrådarna i Offroad finns det några trådar om FS och CF bilar med tips och råd som kan hjälpa dig.

:thumbsup:

kick96

Re: FS racing 1/5 buggy.

Post by kick96 » 21 Sep 2013, 18:16

Det har blivit lite mekande idag. Jag gav mig på att göra lite ren och kollade upp motorn lite, men jag kommer inte att göra så mycket med motorn just nu, först vill jag ta reda på hur den går men det tar ett tag till.
Lägger upp några bilder på före och efter bilder.
Image
Finns en hel del skit och gräs. Plockade ej ner hela motorn bara dom yttre delarna.

Image
Lite renare blev den :)
Image
Och sådär blev den när alt var monterat :)

Så nu kommer jag att ge mig på chassit, kommer att plocka ner för få mera fakta på vad som behövs NYTT :sunglasses:
Har redan hitta en del sakar som ska bytas. Den som har haft denna innan mig har tagit alla möjliga skruvar både stora och små skruvar :mad:
Skitigt eller? :drool:
Image
Renovering av dämparna fram. Läcker på båda sidorna och att fästet är av (U) bygeln.
Image

Sen har jag en annan fundering på OM det ska var såhär. Det ser ut som att någon har lagt en svetsloppa på drevet på centerdiffen . Och varför?? :hmm:
Image

Tack för nu. Åter kommer med mera bilder under tiden gång :lol2:

kick96

Post by kick96 » 22 Sep 2013, 16:58

Jaha. Då har det blivit lite mera skruvar idag och lite renare chassi och lite annat små å gått :)
Image

Men sen märkte jag att bak diffen var lite konstig och gick tungt och låste sig, så jag öppnade upp alt för att kolla på
det hela men såg inget speciellt eller fel förutom att det var någon sorts fett där i " Klibbig som f--n " ska det vara det?
Image
Image

Vad ska det vara för någon smörja där i? Efter som jag har kört 1/8 innan så hade vi Siliconolja i diffen, går det inte att ha detta i LS-bilar? eller måste det vara några speciella diffar för detta.

Men för övrigt så ser det bra ut, är lite små saker som ska fixas fundera på att schimsa om dom.
Men vi fårse vad jag gör. Tack för nu :worship:

Mvh// :rock:
Last edited by kick96 on 12 Jan 2016, 15:39, edited 1 time in total.

Ackis
Phone Number: 0709653567

Post by Ackis » 27 Sep 2013, 21:47

Det ska vara sådant fett i diffen! :)
//Jessica

Lotus
Phone Number: 0709998877

Post by Lotus » 29 Sep 2013, 20:28

Kör med 100 000- 500 000 olja istället. Fettet kastas gärna ut i kanterna och gör mindre nytta på sikt. Oljan rinner iallafall tillbaka efter en stund.

kick96

Post by kick96 » 07 Apr 2014, 11:12

Hej igen, Det har nu varit ett tag sedan jag har varit här och skrivit. Det som har hänt nu under tiden är att bilen har blivit ihop monterad nu för några dagar sedan och kollat så alt har fungerat.
Det som fick köpas till denna var 4st stål drev och 2st dämpare fram.
Så det finns nu en helt ny kopplingsklocka och motorfäste på drevsidan som jag inte montera.

Mvh // :rock:

Post Reply