Fick servat denna lite i fredags kväll / natt innan träffen i Sandhem i lördags.
Bytte en krokig drivaxel, lite damasker och gaslänkaget kärvade så det fick sig en omgång också.
Ut för att provköra lite och då brann mottagaren upp.
35:- åt skogen!!!
Killswitchen funkade klockrent och jag fick bära hem bilen.
Bytte mottagare och ut och testa igen. Funkade finfint, men med 5T MXT på Bashland blev det lite väl dåligt acc med den bakhängda pipan.
Eftersom jag fick tvinga på ena framfälgen uppe i Karlskoga fick jag också tvinga av fälgen i lördags.
Fick plocka av hela styrspindeln och banka ur hexen med en hammare och en träbit.
Smidigt!
Något som däremot fick sin förklaring nu var att den överstyrde nåt grymt på Nobelbanan, men bara åt ett håll -ibland!
Det hade lindat upp gräs runt bakre hexen som hade tryckt in tätningen i lagret, som var fyllt med gräs och fungerade nästan som ett envägslager.
Värmen av detta hade smält hela lagerhållaren och jag glömde ta en bild på spektaklet.
Med lite utslitna paddeldäck och ribbade sandbusters i fram blev den löjligt besvärlig att köra.
Svinkul när den drog iväg men det blir mer av "sikta och skjut" i det läget. Med MXT ville den inte styra in ordentligt, och greppvälta på mattan, men med sandbusters blev det helt motsatt givetvis.
Har dock hellre för mycket styrning än för lite, och med lite övning funkade det helt ok till slut.
Fick hem en ny förgasare till den i veckan så det är väl vad som står näst på tur.