Men när Husse valde att sälja sin 5T så kändes det som poletten trillade ner, en sån måste man ha!
Som sagt, pengar byttes emot bil och för ett litet tag sedan så kom det ett stort paket!
Egentligen är bilen ganska färdig med ganska kraftiga pinaler i, men lite till går det allt att utveckla!

Lite större motor denna gång!

observera att jag kör med dämpad pipa denna gången! David, kommentar?

Kände mig tvungen att dekaltrimma denna gången!

Gasreglaget passar ju inte rakt ifrån en baja, så jag byggde vidare på Husse mod, blev bra till slut!

Sideshot!

Denna bild togs antagligen efter en kortare tids överdos av lidlcola, men jag anser att den i sin konstnärliga enkelhet förtjänar en plats i denna tråd...

Borrat och gängat m5 för chassiförstärkning.

Monterat och klart!

Fick inte hem mina DS-axle extenders i tid så jag fick rota lite i skrotlådan och hittade en uppsättning som var över på en reservdelsframvagn.....

Original till vänster och Extender till höger. Lättförklarat så att till och med Robban skall förstå utan att fråga sina barn.

Lödde även om anslutningar till tändspole/killswitch, lite vulktejp skall på med.

Blev en uppsättning Hostilehubbar bak med, och extenders monterade.

Så vackert!

Stötdämparna läckte lite olja så dom fick isär. Phat dad´s under bärarmar med. Gör skäl för namnet.

Passade även på att byta till bigbore-fjädrar bak, ifrån 2,5mm till 3mm.

Ni får själva lista ut vilken som är vilken. Till Robban, den nya till höger.

Kör i 10w gaffelolja får se hur det funkar!

Phatdads 300m axlar som har fått nya pinnar och damasker för lite längre hållbarhet.
Forsättning följer...