Andreas_jkpg`s Baja 5? bygge
-
Andreas_jkpg
- Phone Number: 0707225455
Re: Andreas_jkpg`s Baja 5? bygge
Dave wrote:....phu.....
Haha ja fast projektet kommer att bli av fast med en annan bil jag har
baja 5T 29cc
-
Andreas_jkpg
Jaha boys and girls så här kommer han att vara under denna sommaren de lilla som blir... mest bilder på utvändiga nu men inom sig så finns allt jag vill ha förutom en bakhängd pipa som kommer så småning om... vintern kommer att ängnas åt att bygga om den yterligare lite med såkallad malte och dave syndrom 50cc
just nu sitter det en zenoha 29:a i den som precis har blivit inkörd och går hur gott som helst 
baja 5T 29cc
Hoppas den går lika bra som den ser ut! Min 50cc kanske blir till salu snart så du kan köra ifrån Dave! 
-
Andreas_jkpg
Malte wrote:Hoppas den går lika bra som den ser ut! Min 50cc kanske blir till salu snart så du kan köra ifrån Dave!
Har en snart väntar på att få lösa ut den på vårt ombud här
baja 5T 29cc
-
Andreas_jkpg
Dave wrote:Fränt!
![]()
![]()
![]()
Vad är det för motor du köpt?
Har mailkontakt med en kompis som leker livet i amerikat så han fick tag
i en bzm verkar vara rätt ok motor så inväntar bara ett sms så man kan hämta ut den.
baja 5T 29cc
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Intressant!Andreas_jkpg wrote:Dave wrote:Fränt!
![]()
![]()
![]()
i en bzm verkar vara rätt ok motor så inväntar bara ett sms så man kan hämta ut den.
Då kanske den dyker upp imorgon?
-
Andreas_jkpg
Dave wrote:Intressant!Andreas_jkpg wrote:Dave wrote:Fränt!
![]()
![]()
![]()
Då kanske den dyker upp imorgon?
Ja spännande blir de men sen måste jag ha tag i avgassystem te den... nja den skickades ifrån detroit i tisdags så får se när den behagar att komma
baja 5T 29cc
Vilken BZM motor är det? Är det en 28,5 så är det rena rama skiten.Jag har en sådan , Bjuggen Har en sådan som han fick lämna in för att få ordning på den...Jag kan bara säga att jag är besviken på den motorn....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
Andreas_jkpg
Detta är specen jag fick på mail det är en begad motor så får se om man drog en nitlott eller inteLusse wrote:Vilken BZM motor är det? Är det en 28,5 så är det rena rama skiten.Jag har en sådan , Bjuggen Har en sådan som han fick lämna in för att få ordning på den...Jag kan bara säga att jag är besviken på den motorn....
50cc normally aspirated 2 stroke engine , hand built in the UKBore & Stroke ; 40mm x 39.2mmCrankshaft ; Polini Main bearings ; Fag 6202c4 with phonologic cages.Crankshaft seals ; BZM racing - with low friction coatingCrankcase ; Custom made from billet with reed inductionReed valves ; Stage 6 with 8 petalsCylinder; BZM exhaust port with boosters , Nicasil liningPiston ; BZM with 1mm chrome ringCylinder head ; Custom made from billet , with red anodiseCooling head Ignition ; Electronic - inner rotor with cdi & custom pawls for the starter.Starter; Pull start with auto re-winding cord.Carburettor ; Walbro WJ105 . 17.46mm venturi.Clutch ; Centrifugal with 2 shoes
baja 5T 29cc
Ja där skal det nog inte vara några problem.Vad jag förstår så är det bra motorer. det är egentligen ingen riktig BZM motor, för det är bara cylinder och kolv vevaxel som kommer från BZM..Andreas_jkpg wrote:Detta är specen jag fick på mail det är en begad motor så får se om man drog en nitlott eller inteLusse wrote:Vilken BZM motor är det? Är det en 28,5 så är det rena rama skiten.Jag har en sådan , Bjuggen Har en sådan som han fick lämna in för att få ordning på den...Jag kan bara säga att jag är besviken på den motorn....
50cc normally aspirated 2 stroke engine , hand built in the UKBore & Stroke ; 40mm x 39.2mmCrankshaft ; Polini Main bearings ; Fag 6202c4 with phonologic cages.Crankshaft seals ; BZM racing - with low friction coatingCrankcase ; Custom made from billet with reed inductionReed valves ; Stage 6 with 8 petalsCylinder; BZM exhaust port with boosters , Nicasil liningPiston ; BZM with 1mm chrome ringCylinder head ; Custom made from billet , with red anodiseCooling head Ignition ; Electronic - inner rotor with cdi & custom pawls for the starter.Starter; Pull start with auto re-winding cord.Carburettor ; Walbro WJ105 . 17.46mm venturi.Clutch ; Centrifugal with 2 shoes
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Sv: Andreas_jkpg`s Baja 5? bygge
Hur har det gått med denna?
Är paketet på G eller?
Är paketet på G eller?
Jag är oxå nyfiken, har du hämtat ut motorn? Upp med bilder!!!