Pyspunkas mek o pyssel place!
Re: Pyspunkas mek o pyssel place!
Mer strul med Posten som vanligt (Sveriges sämsta skitföretag!)Dave wrote:Hur har det gått med allt ?
Men det är på "G" ..får ge det lite mer tid bara
Pyspunkas mek o pyssel place!
Lite uppdatering igen ;
Nytt torn samt FLM Front Ball End.

Nytt torn samt FLM Front Ball End.

Lite mer bilder på bygget!
Bilen är nu 101cm lång

Fick förlänga ut fästet till bakbumpern för att Kraken buren skall passa/ blev riktigt bonnmek som får vara tillfälligt....kanske blir permanent om inte orken infinner sig att bygga om

Kommer mer bilder under helgen, då jag har tänkt att försöka få den färdig senast söndag
Bilen är nu 101cm lång

Fick förlänga ut fästet till bakbumpern för att Kraken buren skall passa/ blev riktigt bonnmek som får vara tillfälligt....kanske blir permanent om inte orken infinner sig att bygga om

Kommer mer bilder under helgen, då jag har tänkt att försöka få den färdig senast söndag
Hur går det med färgningen av panelerna?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Re: Sv: Pyspunkas mek o pyssel place!
Är ju en frän förlängning av bumpern. Nu behövs det bara en stötdämpare och en fjäder på det där så har du det ultimata påkörningsskyddet bak 
Ser fint ut
Får väl åka ut och titta på galenskapen i morgon,frun jobbar så då har man lite frigång
Får väl åka ut och titta på galenskapen i morgon,frun jobbar så då har man lite frigång
Re: Sv: Pyspunkas mek o pyssel place!
Tackar så mycketpepi wrote:Är ju en frän förlängning av bumpern. Nu behövs det bara en stötdämpare och en fjäder på det där så har du det ultimata påkörningsskyddet bak
Ja det tycker jag...slå en signal så slänger jag på en balja javamålaren wrote:Ser fint ut![]()
Så kan vi bubbla o ljuga en stund
Det blev bara lackering/ använde Biltemas plastprimer o sedan lack...fördelen e ju att man bara kan lacka till dom lite snabbt o smidigt när den börjar se skabbig ut/ byta färg m,m.Lusse wrote:Hur går det med färgningen av panelerna?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
.....och varför envisas jag med att läsa denna trådens titel som "Pyssel och Papp".....den gamla med Galenskaparna.....

Haha....Dave wrote:.....och varför envisas jag med att läsa denna trådens titel som "Pyssel och Papp".....den gamla med Galenskaparna.....
![]()
Mycket snyggt jobbat Mats! Skall bli skoj att se den snart!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Det är med skräckblandad förtjusning man ser denna bil växa fram.....
Med denna som vapen i Sandhem lär Mats bli svårstoppad, den saken är klar.
Vi får helt enkelt smyg-installera en inverter på styrningen som vi kan trigga på emellanåt.....kan ju vara en affärsidé nu när man tänker efter....
Högst bjudande får styra lite.

Med denna som vapen i Sandhem lär Mats bli svårstoppad, den saken är klar.
Vi får helt enkelt smyg-installera en inverter på styrningen som vi kan trigga på emellanåt.....kan ju vara en affärsidé nu när man tänker efter....
Högst bjudande får styra lite.
Tackar/..Håller på att skruva för fullt här/ "Målarn" o son var här en runda idag o kollade in byggetMalte wrote:Mycket snyggt jobbat Mats! Skall bli skoj att se den snart!
Jo det ska bli kul att se allas vinter objekt på träffen...man e ju skitsugen på att se alla galna bygge, som ditt tex