Robban´s 5ive-T
- J.A racing
Re: Robban´s 5ive-T
Tryck i nån riktigt seg olja i mittdiffen när du ändå håller på, det vill gärna bara spinna på framhjulen annars.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Tänkte prova 30000 olja, eller ska man gå på nåt än värre?J.A racing wrote:Tryck i nån riktigt seg olja i mittdiffen när du ändå håller på, det vill gärna bara spinna på framhjulen annars.
- J.A racing
Vad var det orginal
ca 10000 eller? Det är ju också en smaksak men jag ser att många slänger i den stela rackarn.
Testa med 30000 till en början, så ser man hur det fungerar.
Testa med 30000 till en början, så ser man hur det fungerar.
7000 från fabrik. Men nu tror jag inte det är så mkt kvar i.
Startade motorn idag igen. Kommer gå åt dragstarter på denna maskin, kan verkligen inte förstå vad som är fel på den motorn. Kollad pulskanalen idag och den är inte igensatt. Tätningar i vevhus och lager är bytt av Professor Dave. Nytt stift, spolen är bytt. osv osv. Blir inte klok. För att överhuvudtaget få igång den så måste tomgångsskruven skruvas in max! Varm som kall.
Startade motorn idag igen. Kommer gå åt dragstarter på denna maskin, kan verkligen inte förstå vad som är fel på den motorn. Kollad pulskanalen idag och den är inte igensatt. Tätningar i vevhus och lager är bytt av Professor Dave. Nytt stift, spolen är bytt. osv osv. Blir inte klok. För att överhuvudtaget få igång den så måste tomgångsskruven skruvas in max! Varm som kall.
- J.A racing
Ok 7000
Har du någon annan förgasare att testa med? Låter som det skulle vara något skräp i låg munstycket så den inte ger ordentligt med soppa. För den reagerar inte på nålningen på lågen eller?
Jo då! Förgasarn är det inga fel på. Provad med flera olika och symptomen är lika på alla.
- J.A racing
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ja, den är en utmaning helt klart....
La kanske 10h själv på den motorn och bytte allt.
Även veven för jag tänkte att krysskilen kanske satt på fel ställe utan resultat.....
En rejäl snärt i dragsnöret och bra grundgas så startar den.....efter en stund.....
La kanske 10h själv på den motorn och bytte allt.
Även veven för jag tänkte att krysskilen kanske satt på fel ställe utan resultat.....
En rejäl snärt i dragsnöret och bra grundgas så startar den.....efter en stund.....
Skumt som fan är det iaf.
Hann med lite mer pyssel!
Gjorde en kabel till killswitchen och monterade 4 LED lampor i locket som visar när killswitchen är aktiv. Skulle juh ha en buzzer tänkte jag.. Men den snodde Åsarps Proffesorn i söndags!

Och sen böt jag bränsleslangar. Gjorde genomförningar av bromsrör, borrade dock upp dom lite så soppan flödar på lite

Gjorde en kabel till killswitchen och monterade 4 LED lampor i locket som visar när killswitchen är aktiv. Skulle juh ha en buzzer tänkte jag.. Men den snodde Åsarps Proffesorn i söndags!

Och sen böt jag bränsleslangar. Gjorde genomförningar av bromsrör, borrade dock upp dom lite så soppan flödar på lite

Ser bra ut! Ja, undrar vad som har hänt med den motorn egentligen! Gick kanon i 5-6 tankar och sedan fick den virus!
Kliar mej löshårig på den motorn!
Lite mera pyssel!
Gjorde egna "skidplates" av okrossbar 4 mm plexi.

Diffen har gjorts iordning med 30000 olja och nya o-ringar.
Båda damaskerna till kardanstängerna va kass. Monterade Bajans Hostile damasker, passade kalas! Satte även dit sådana på diffen. Men det går bara att ha på ena sidan. Hållaren till styrservot är ivägen på den andra sidan.

Har även rivit motorn och konstaterat att cylindern och kolven är skrot.
Mailat Sean på OBR och hoppas på att jag kan köpa loss ett cylinderkitt.
Gjorde egna "skidplates" av okrossbar 4 mm plexi.

Diffen har gjorts iordning med 30000 olja och nya o-ringar.
Båda damaskerna till kardanstängerna va kass. Monterade Bajans Hostile damasker, passade kalas! Satte även dit sådana på diffen. Men det går bara att ha på ena sidan. Hållaren till styrservot är ivägen på den andra sidan.

Har även rivit motorn och konstaterat att cylindern och kolven är skrot.
Mailat Sean på OBR och hoppas på att jag kan köpa loss ett cylinderkitt.
Sveriges effektivaste 5ive-T tråd! Ser bra ut! Förutom motorn då......
Det skall nog bli ordning på den med!