Skönt att det verkar lösa sig för vettiga pengar !!!nho1 wrote:Ser ut att ordna sig med motorn, tack vare Andreas/SwedRC! Snacka om superservice!![]()
Blev byte av kolv, kolvring, kolvbult och lagret i kolven. Nytt vevhuslager och packboxar.
Kilen till svänghjulet saknades, så Andreas fick sätta dit en (konstigt att den saknades).
Kanske blir en provtur i helgen....
MCD RR V4: Charger
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: MCD RR V4: Charger
Känns bra för mig med!!! Skit bra att det löste sig så bra!!!
- Rallyfinnen
Om du har möjlighet skadar det inte att kolla sa veven är rak ocksa.
Ifall det tagit tvärstopp i maskin sa kan veven bli skev. Inte sa vanligt, men det händer.
Ifall det tagit tvärstopp i maskin sa kan veven bli skev. Inte sa vanligt, men det händer.
Vet knappt hur man mäter upp det?..
Nej, den här gången lät jag en expert (läs Andreas) ta isär och kolla vad som behövde åtgärdas. Så tidigare inlägg om vad som åtgärdades är på rekommendation av honom. Tror det kommer bli kanon!
Nej, den här gången lät jag en expert (läs Andreas) ta isär och kolla vad som behövde åtgärdas. Så tidigare inlägg om vad som åtgärdades är på rekommendation av honom. Tror det kommer bli kanon!
Beror väl på om det sker nån leverans till helgen?? Hörde visst att motorn fastnade hos nån i Ringarumstrakten meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen du behåller din plats i kön.nho1 wrote:Ser ut att ordna sig med motorn, tack vare Andreas/SwedRC! Snacka om superservice!![]()
Blev byte av kolv, kolvring, kolvbult och lagret i kolven. Nytt vevhuslager och packboxar.
Kilen till svänghjulet saknades, så Andreas fick sätta dit en (konstigt att den saknades).
Kanske blir en provtur i helgen....
Fastnat i Ringarumstrakten, f----nnnnn. Då åker man väl på tull/moms... 
Sprak Knaster - LYSTRING ALLSÅNG
mel Tre Peppakaksgubbar
En promod en promod här ligga på min bänk
Ja tackar ja tackar du gav mej den till skänks
En CY en CY me två bultar du ska få
Istället för din promod som din brossa skulle få
GodJul, tack tack...........
mel Tre Peppakaksgubbar
En promod en promod här ligga på min bänk
Ja tackar ja tackar du gav mej den till skänks
En CY en CY me två bultar du ska få
Istället för din promod som din brossa skulle få
GodJul, tack tack...........
Hahahahaha!!! Den var bra!
Uppmuntra inte honom, kommer bara spåra ur....S 500 R wrote:Hahahahaha!!! Den var bra!
Jag har ju en fungerande 30,5 PROmod... kanske sälja den till bror dinnho1 wrote:Uppmuntra inte honom, kommer bara spåra ur....S 500 R wrote:Hahahahaha!!! Den var bra!
Då har man plockat ner chassit lite. Tänkte att det vore bra med lite rengörning och se status på grejerna. Plockade ur och gjorde rent i diffhus bak (behövdes), dock så var en bakre bärarmen sprucken och undre "hingpin" krökt. Får bli en beställning till Andreas.
Nu får du skynda dej, bara några dar kvar till race ju. 
Lite uppdatering;....
Har haft isär bilen lite för att kolla tillstånd på bakre diff och lite rengöring, bytt ena undre bärarmen bak (som var sprucken) och hing pin till samma (som var krökt).
Satt in killswitch och mottagare.
Rengjort luftfilter och oljat in igen.
Fått i motor som renoverats av Andreas.

Blir kanske testkörning i helgen...
Saknar bara en låsning till gasreglage nu...
Har haft isär bilen lite för att kolla tillstånd på bakre diff och lite rengöring, bytt ena undre bärarmen bak (som var sprucken) och hing pin till samma (som var krökt).
Satt in killswitch och mottagare.
Rengjort luftfilter och oljat in igen.
Fått i motor som renoverats av Andreas.

Blir kanske testkörning i helgen...
Saknar bara en låsning till gasreglage nu...
Ser ju snyggt ut det där du. Ska bli kul o se den live på Lördag. 
den ser ut rena!