Motorn drar man väl knappast runt för att man snurrar på spurgearetS 500 R wrote:Det är trögt att dra runt motorn... så det är nog inget fel!
Målarfamiljens Baja 5B
Re: Målarens 5B ss nybygge
Letar Baja 5B
Sitter inte alla drev ihop som motorn drar runt eller???waqr wrote:Motorn drar man väl knappast runt för att man snurrar på spurgearetS 500 R wrote:Det är trögt att dra runt motorn... så det är nog inget fel!
Men målaren frågade ju om att det gick trögt när han snurrade på spurgearet och då svarade du att motorn går tungt att dra runt
Om du snurrar på spurgearen för hand så drar man väl ändå inte runt hela motorn Stefan, eller hur menar du
Om du snurrar på spurgearen för hand så drar man väl ändå inte runt hela motorn Stefan, eller hur menar du
Letar Baja 5B
Jag börjar bli osäker själv...waqr wrote:Men målaren frågade ju om att det gick trögt när han snurrade på spurgearet och då svarade du att motorn går tungt att dra runt![]()
Det borde du bli Stefan.....Om man då inte råkar ha en skuren & ihopkletad koppling....
Att det går lite tungt att dra runt växellåda med nya drev & nytt Spur & pinion är inget farligt utan normalt innan allt har slitit in sig lite ...
Prova att montera hjulen & rulla bilen lite för hand på golvet. så känner du enklare om det kärvar nå´nstans ..
Att det går lite tungt att dra runt växellåda med nya drev & nytt Spur & pinion är inget farligt utan normalt innan allt har slitit in sig lite ...
Prova att montera hjulen & rulla bilen lite för hand på golvet. så känner du enklare om det kärvar nå´nstans ..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Du har satt dit bakre platta från TR ser jag. Böt du även till dom plastringarna som va med? Dom skall sitta på hexen som bromskivorna träs på. Gör du inte det så tar den plastringen i TR plattan och det går trögt.
Jag råkade nämligen ut för samma grejj då jag monterade TR plattan bak..
Jag råkade nämligen ut för samma grejj då jag monterade TR plattan bak..
Jag bytte inte till dom plastringarna som var med turtleplattan
Ska det sitta en ring på varje sida eller bara en mot motorn,är lite osäker på detta.
I manualen ser det ut som det bara sitter en mot motorn.
Ska omedelbart bytta dessa.
ha det gott
Ska det sitta en ring på varje sida eller bara en mot motorn,är lite osäker på detta.
I manualen ser det ut som det bara sitter en mot motorn.
Ska omedelbart bytta dessa.
ha det gott
Den sitter juh på ingående axeln på växellådan. Och det skall bara sitta in mot växellådan. Alltså på hexen som håller bromsskivorna.
Tackar ödmjukast
för att du var så uppmärksamm och såg att jag hade turtle grejor.
Blev perfekt nu,tack igen.
Va kul! Därför detta forum finns för att vi ska hjälpa varandra 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
målaren wrote:Tackar ödmjukastför att du var så uppmärksamm och såg att jag hade turtle grejor.
Kul att du fick ordning på det !
Fasen också....nu blir ju Robban störig som f-n när han får sånt beröm.......
Japp! Jag är bäst! 
Du är för gul lig..Robban wrote:Japp! Jag är bäst!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Tror att jag har bilen färdig i morgon så på Söndag tror jag att det blir uppstart
Hur är det med inkörning när de är lite kallare ute?
I manualen står det att man ska köra en tank lungt sen är det bara att gasa på.
Tror att jag ska ta det lungt ett par tankar och sen gasa på.
Är det något annat man ska tänka på under inkörning/första gången man kör?
ha det gott
ha det gott
men kan vara bra att ha extra tändstift liggande... kör den på tomgång så den bli varm typ 15 min.låt den svalna.. sen kan du köra lugnt inte fullgas man pumpa mkt å alldrig gasa fullt första tanken bara,, sen kan du nåla å mata fullt =) inte allt segt som nitro..
målaren wrote:Tror att jag har bilen färdig i morgon så på Söndag tror jag att det blir uppstart![]()
ha det gott
Losi 5ive-T Grafil Bodies. G-Raptor