Grymt tänkte precis tjata efter lite bilderS 500 R wrote:Jag kör Motul 20w gaffelolja i mina.
Stelunex Desert Storm Baja 5T
- J.A racing
Re: Stelunex Desert Storm Baja 5T
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Rezzarna gör ju underverk som Johan säger.
Hmmm ok, de där rezzarna verkar vara fint skit.. Ska labba lite imorgon. Får väl se vad det blir..
Tackar för svaren...
Tackar för svaren...
- sideburn80
Ahh... äntligen lite bilder Stellan
Ska bli kul att få rejjsa mot dig till sommar´n
Jag kommer att åka på stor spö, men det bjuder jag på 
Ja sakta men säkert så börjar det ta sig..
Ska bli riktigt roligt nu i vår. Då ska vi köra skiten ur bilarna...
e="sideburn80"]Ahh... äntligen lite bilder Stellan
Jag kommer att åka på stor spö, men det bjuder jag på
[/quote]
e="sideburn80"]Ahh... äntligen lite bilder Stellan
Jahopp då var denna dag snart avklarad.. Började med att fixa till dämparna. Blev en uppsättning Phatdad o-ringar samt Ultimates olja i dämparna. Ska testa deras 30 olja. kastade även på de blå fjädrarna. Nu känns dämparna mycket bättre. Ska bli kul att testa i vår. Passade även på att skruva dit RPM Skid plate i bak.
Har även fått ihop hela bakvagnen samt monterat motorn. Dragit Killer Bee kabeln samt borrat mig in i radio lådan. Fan vad nöjd jag är..
Som avslutning på dagen gav jag mig på framvagnen, hjullager byte samt en allmän översyn. dessvärre tog stötolja slut så det får bli en uppgradering i veckan..
Ja detvar allt för idag. Hoppas på att kunna provstarta inomkort och låta den stå och puttra in en tank på tomgång..
Ett par bilder från dagen..
Over And Out
Har även fått ihop hela bakvagnen samt monterat motorn. Dragit Killer Bee kabeln samt borrat mig in i radio lådan. Fan vad nöjd jag är..
Som avslutning på dagen gav jag mig på framvagnen, hjullager byte samt en allmän översyn. dessvärre tog stötolja slut så det får bli en uppgradering i veckan..
Ja detvar allt för idag. Hoppas på att kunna provstarta inomkort och låta den stå och puttra in en tank på tomgång..
Ett par bilder från dagen..
Over And Out
- J.A racing
Ja nu händer det grejer, ser bra ut
Jag har kört lite med min RPM rear skidplate och är nöjd med den. Kommer det upp lite bilder på dina racerbilar senare nån gång? Vill se Subban och FG´n 
- sideburn80
Fasen, här händer det grejjer
Quick-release rören bak, har du köpt dom eller gjort själv?
Funderar på om jag ska fixa en projekt tråd för dem. Har börjat riva Subban samt FG. Du får väl palla dig upppå en kopp kaffe vid tillfälle..
J.A racing wrote:Ja nu händer det grejer, ser bra utJag har kört lite med min RPM rear skidplate och är nöjd med den. Kommer det upp lite bilder på dina racerbilar senare nån gång? Vill se Subban och FG´n
Gjort dem själv..
Hittade ett par bilder när jag gjorde en uppsättning till SS.. Blev enligt mig själv riktigt bra..
sideburn80 wrote:Fasen, här händer det grejjer![]()
- J.A racing
Ja man får väl göra det nån gång, om man hittar genom tunneln.Stelunex wrote:Funderar på om jag ska fixa en projekt tråd för dem. Har börjat riva Subban samt FG. Du får väl palla dig upppå en kopp kaffe vid tillfälle..![]()
J.A racing wrote:Ja nu händer det grejer, ser bra utJag har kört lite med min RPM rear skidplate och är nöjd med den. Kommer det upp lite bilder på dina racerbilar senare nån gång? Vill se Subban och FG´n
- sideburn80
Blev riktigt braStelunex wrote:Gjort dem själv..Hittade ett par bilder när jag gjorde en uppsättning till SS.. Blev enligt mig själv riktigt bra..
Måste få tag på rör jag med
Bara hålla vänsterfil tills du kommer ut.....J.A racing wrote:Ja man får väl göra det nån gång, om man hittar genom tunneln.Stelunex wrote:Funderar på om jag ska fixa en projekt tråd för dem. Har börjat riva Subban samt FG. Du får väl palla dig upppå en kopp kaffe vid tillfälle..![]()
Om du har ett Bauhaus i närheten så kan jag tipsa om att de har alu rör som är 10mm. Blir perfekt.. Om inte skicka över din adress så kan jag skicka upp 2st kapade bitar till dig. Bor inte långt från Bauhaus..sideburn80 wrote:Blev riktigt braStelunex wrote:Gjort dem själv..Hittade ett par bilder när jag gjorde en uppsättning till SS.. Blev enligt mig själv riktigt bra..
![]()
Måste få tag på rör jag med
- J.A racing
Jodå jag hittar körde tankbil förrut då åkte jag till Bergs oljedepå (Statoil), vänster upp vid Nacka forum.