JA´s HPI racing 5B baja SS

Alla Offroad-projekt
J.A racing

Re: JA´s HPI racing 5B baja SS

Post by J.A racing » 22 Apr 2012, 19:36

Hehe..... ja jag vet fasiken inte vad som hänt med vädret just nu. :hmm: Fast då hinner man ju mecka lite med bilen, har bytt klockan och pinjong som var glappt. Nu är det limmat med Loctite lagerlim, så nu jäklar ska det nog sitta och inte slira i lagret. Märkte också att hexarna bak satt glappt på knutarna, så jag fuskade och limmade dom med. :thumbsup:

Image
Image

Nu är bilen redo för Nosringen i Maj, hoppas på bra väder och att man inte får ställa in. :rock2:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Sponsor

Sponsor

J.A racing

Post by J.A racing » 01 May 2012, 12:37

Tänkte ta en sväng med SS'n men den fan startade inte :hmm: Första gången den jäklas med mig :curse: tror felet beror på att jag bara hade gammal blandad soppa från förra året hemma. Får väl dra och köpa en ny dunk och testa igen. Har gnista på 5 olika stift men dom blir bara blöta utan att det ens tänder till, känns som typiskt dålig soppa. :hammer:

J.A racing

Post by J.A racing » 01 May 2012, 17:17

Jaha om man ska ta och försöka igen då, jäkla sätts jag som verkligen ville köra lite idag. :curse:

J.A racing

Post by J.A racing » 01 May 2012, 19:27

Så nu har jag kört en tank :toung: men vad fasiken vad det skulle strula idag då. :hmm: Jag drog och skaffade ny soppa och tömde ut allt de gamla. Fast den startade inte ändå, bytte stift och ingen skillnad. Hällde i ett par droppar soppa i cylindern och röck, då tände den till. Upprepade det några gånger och sen gick den på tomgång men skit illa på gaspådrag, vevhuset var säkert fyllt med en massa skitsoppa. Efter att ha kört den varm och gasat ur den så gick det som vanligt igen. :thumbsup: :rock2: Då till vad fasiken kan ha hänt då, körde ju för någon månad sen utan bekymmer. Har nog aldrig kört helt soppatorsk någon gång med den här utan alltid tankat innan, ska det inte räcka att pumpa på blåsan tills man fyllt upp förgasaren med soppa, eller kan det bli nån luftficka kvar ändå när de varit helt tomt?

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 01 May 2012, 19:56

Kör soppatorsk nästa varje gång med min onroad. Spelar ingen roll när jag ska ha igång den.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

J.A racing

Post by J.A racing » 01 May 2012, 20:00

S 500 R wrote:Kör soppatorsk nästa varje gång med min onroad. Spelar ingen roll när jag ska ha igång den.
Men då snackar vi om en standard motor och ingen tjurig PM 30,5 med ett komp som inte är av denna värld. Min 23´a startar också utan bekymmer vid soppatorsk, jag tror mina fingrar blivit längre idag. :lol2:

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 01 May 2012, 20:02

J.A racing wrote:
S 500 R wrote:Kör soppatorsk nästa varje gång med min onroad. Spelar ingen roll när jag ska ha igång den.
Men då snackar vi om en standard motor och ingen tjurig PM 30,5 med ett komp som inte är av denna värld. Min 23´a startar också utan bekymmer vid soppatorsk, jag tror mina fingrar blivit längre idag. :lol2:
Sant... brukar inte köra soppatorsk på ProModen dock.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

J.A racing

Post by J.A racing » 25 May 2012, 12:16

Nu är bilen såld och därmed låser jag denna tråd, kul att detta bygge uppmärksammats av så många.

Kul att den gick iväg komplett och inte i molekyler :thumbsup:

Locked