Kermits comeback!
Re: Sv: Kermits comeback!
Fortsatt mekande, motor och större delen av bågen på plats. Nu är det bara dra elen snyggt, lite stag och uppstarten som är kvar. Dock är det hockey ikväll så det sista får vänta till imorgon. Bidde inga bilder tyvärr 
Nu är bilen ihopskruvad och provkörd i kraftigt snöfall. Dock en liten fundering, sitter ju en Zenoah 26cc snurra i den med en 990-gasare. Började med L 1 1/5 och H 1 3/4 varv ut. Dock fick jag den inte att gå så värstans bra förrän jag skruvat in både hög och låg typ massor. Plus att den hade tendens till att gå ner väldigt lågt i tomgång efter ett par repor, nära på att dö. Förknasaren är nyrepad med fräsch packning(inte bytt) mot isolatorn. Vågar jag ha nålarna så lågt(har inte räknat hur dom står men det känns som om jag skruvade mycket) eller kan nåt vara galet?
Last edited by pepi on 17 Apr 2013, 21:38, edited 1 time in total.
Re: Kermits comeback!
Jag tror inte det skal vara några problem. För den får nog vara ganska så snålt inställt på en standard 26'a.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Var till garaget en sväng och monterade en Blur quick release jag hittade i en låda här hemma. Glömde ju självklart telen hemma så det bidde inga bilder. Ska iväg ner till Luleå imorgon över helgen och denna får följa med för att visas upp för en blivande LS-ägare, får se om det kan bli nå bilder in action 
Jahapps, ingen resa till Luleå blev lite jobb istället. Får se om man får nå tid till att köra nåt i helgen. Kvinnan jobbar heldag både lördag och söndag så jag är gräsänkling fram till nio.. Kan bli bra ändå =)
Har varit å kört lite med denna idag. Skulle ju köra i fredags men då gick ju startsnöret av. Detta snöre är numera helt igen efter lite strul och gorm. Slet och drog, slet och drog men ingen lycka. Bytte då tillbaka till 668:an bilen kom med. 2 ryck med choke, 1 ryck utan choke och den var igång! Dock varade inte lyckan länge då ena hjulmuttern lossnade(tror jag glömt dra fast den
). Var en sväng till Coop bygg och köpte lite muttrar och brickor och monterade tillbaka hjulet som då den lossnade rullade iväg nästan 100 meter från bilen
Hiskeligt rolig bil att köra! Skaaa försöka hålla mig men det är ju alltid det där med uppgraderingar... 
Finns det nåt sånt där hemmapul man kan göra för att få hjulmuttrarna att sitta fast? Nu senast i fredags var jag och körde och än en gång lossnade hjulmuttern höger fram trots att jag använt en taggig låsbricka och satt loctite på låsmuttern.. Nån med nåt tips?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Det blir nästan bara problem om infästningen för hexen är i dåligt skick.pepi wrote:Finns det nåt sånt där hemmapul man kan göra för att få hjulmuttrarna att sitta fast? Nu senast i fredags var jag och körde och än en gång lossnade hjulmuttern höger fram trots att jag använt en taggig låsbricka och satt loctite på låsmuttern.. Nån med nåt tips?
Har sett allt från att borra i ett karossclips till att klippa colaburkar och klämma mellan hexen och fälgen.
Inget funkar när det väl börjat glappa....
Har provat flytta om fälgarna och hexarna på fälgarna är i bra skick, får nästan bruka våld för att få dit dom. Sen blir det inte bättre av att när muttern är på plats så sticker gängen ut typ max en millimeter från muttern så jag kan inte sätta dit nåt i ytterkant... Får väl se till att ladda upp med muttrar och brickor helt enkelt, enda jobbiga är att springa och hämta hjulet som har en tendens att åka iväg lååååååååångt bortDave wrote:Det blir nästan bara problem om infästningen för hexen är i dåligt skick.pepi wrote:Finns det nåt sånt där hemmapul man kan göra för att få hjulmuttrarna att sitta fast? Nu senast i fredags var jag och körde och än en gång lossnade hjulmuttern höger fram trots att jag använt en taggig låsbricka och satt loctite på låsmuttern.. Nån med nåt tips?
Har sett allt från att borra i ett karossclips till att klippa colaburkar och klämma mellan hexen och fälgen.
Inget funkar när det väl börjat glappa....