JA´s HPI racing 5B baja SS
- J.A racing
Re: Johans HPI Baja 5B SS
Jag ska kolla när jag river så att det inte är lagret på min som gett efter, den är värst på högersidan.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Med att den glappar, menar du att lagren glider i lagerbanorna ?J.A racing wrote:Min glappar ju nu när den är kall, hur sitter din Lusse i GH huset?
- Dave
- Site Admin
Bara för att förtydliga problemet så är det hela diffen som kan (kunde) röra sig i sidled på mitt TR QD hus.....alltså inte upp/ner eller fram/bak......
- J.A racing
Både i sidled och framåt/bakåt och lite uppåt/neråt, var och kände igen det är nog fasiken mina lager som är slut.
- Dave
- Site Admin
Tänk bara på att det kan vara lagren inne i diffhuset som gett sig......bara för att drivkoppen glappar måste det ju inte vara diffen som rör sig.....

- J.A racing
Jag får se imorgon, river ner skiten och kollar.Carbon-Dave wrote:Tänk bara på att det kan vara lagren inne i diffhuset som gett sig......bara för att drivkoppen glappar måste det ju inte vara diffen som rör sig.....
Sen får det bli Fast Eddy lager kittet http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.3478/.f
- J.A racing
Ska nog ev riva bilen och kika lite sen, nu får vi snart gäster och grejer.
Då fick inte bilen vara framme, jag förstår inte varför den är så illa omtyckt här hemma. 
I know the feeling J.AJ.A racing wrote:Ska nog ev riva bilen och kika lite sen, nu får vi snart gäster och grejer.Då fick inte bilen vara framme, jag förstår inte varför den är så illa omtyckt här hemma.
Letar Baja 5B
- Dave
- Site Admin
Skulle inte tänka tanken att släpa in den ens......men då har jag ju tursamt nog en verkstad att härja i.....

- J.A racing
Nu har jag rivit och grejat och anledningen till att min diff är glapp är att lagren är helt slut sen upptäckte jag att bakrehjullagren skurit på bägge sidor (dom yttre). Dom är nu bytta men difflagren blir det till att beställa + lite annat verkar de som, blir nog att riva och gå igenom alla slitdelar på bilen.
- J.A racing
Hemkommen efter en shopping runda i Nyköping
Blev inget till bilen men en Akta stol till den kommande, så nu är sambon lugn ett tag.
Måste bara säga att jäklar vad smidigt de är med TR quickdiff huset
det tog nog ca 15 minuter inkl fotografering att få ur diffen.

Dom stora lagren är helt slut riktigt glappa, syns dock inte på bilden då de ser som nya ut.
Märkte också att hjullagren var kassa när jag skulle mecka dit mina FLM drivecups, som tur var så hade jag nya lager på hyllan. Fast Eddy pro abec-5 eller vad dom nu hette se om dom håller bättre.

Det är nog färdig åkt nu på ett tag, så det blir lite översyn och renovera de som är slitet.

Dom stora lagren är helt slut riktigt glappa, syns dock inte på bilden då de ser som nya ut.
Märkte också att hjullagren var kassa när jag skulle mecka dit mina FLM drivecups, som tur var så hade jag nya lager på hyllan. Fast Eddy pro abec-5 eller vad dom nu hette se om dom håller bättre.

Det är nog färdig åkt nu på ett tag, så det blir lite översyn och renovera de som är slitet.
Känner lite samma sak nu! Måste fixa en del grejer innan man kör igen.
- J.A racing
Tog isär diffen nu och kikade det är diffhalvorna som är slitna och har snurrat i inrelagerbanan + att lagren är glappa, usch vad kladdig 30000 oljan är bläää. Då blir det nya halvor och ett lagerkitt så man byter även bronze lagret i diffen till kullager och en renoverings sats. Synd man inte tog en deal of the day diff här om dagen, men de visste jag ju inte då. 
- J.A racing
Kanske skulle ta tag i och beställa lite reservdelar
, eller ska man slakta bilen och sälja den i delar och köpa en V4 RR istället.