Eftersom jag själv tycker det är kalasroligt att sitta och kolla på era projekttrådar, så tänkte jag att jag skulle lägga upp en egen och kanske roa någon av er iaf!
Köpte mig denna 5b SS av en kille på blocket, kanonsmidig affär och snabbt gick det! Denna bilen skall ha varit byggd av Stelunex en gång i tiden. Jag chansade lite och hoppades på att den skulle vara i bra skick det följde ju trots allt med en massa lull lull, så som Jet-Pro pipa och ett par uppsättningar däck, tillochmed lite bärarmar och sånt bra och ha. Tror jag är 4:e ägaren på den, och som vi alla vet så skruvar väl vi alla både en och två gånger på bilarna.. Så jag vill inte ens tänka på hur många gånger denna har kört den gamla "isär ihop" övningen
En bild på räcern som den är just nu:
Hur som helst, när den landade på min arbetsplats två dagar efter första kontakten med säljaren så var den i bra skick och startade fint, men den ville inte gå på tomgång! Föresten så trodde jag att jag skulle smälla av när jag såg storleken på kartongen, allt var prydligt packat med bubbelplast och det första jag fick upp var ett sanddäck, jag fick en smärre chock när jag såg hur s*tans stort det var! Och när jag rensade lådan ifrån all bubbelplast så spred sig en varm känsla av "det här kan inte varit ett dåligt beslut"..
Hursomhelst, den ville inte gå på tomgång. Efter ett besök här på forumet och lite läsande tänkte jag att det måste vara tjuvluft någonstans, isär ihop med förknasarn men inget såg dåligt ut, rev ner lite mer och hittade en trasig cylinderfotspackning. AHA great success!!
Fick bytt diverse packningar när man ändå var på gång och nu startade den riktigt fint! Är imponerad att det kan bete sig på samma sätt varje gång, 2 ryck med choke och en liten tändning, av med choken och BAM så startar den på tredje rycket. Fantastiskt!
Det var lite starten på alltihop, det enda jag har fått gjort på bilen hittils är ett litet fönster fram, skall göras till sidorna också.
Planerna inför framtiden är i full gång och som rubriken antyder skall bilen få sig en liten släng av rabieshunden Cujo ifrån Stephen Kings roman (har två sankt bernhardshundar, därav temat
Bilen skall alltså ha till större delen vit kaross, med bruna inslag osäker på exakt hur layouten ska se ut, men något relativt enkelt som man klarar av att göra snyggt själv.
Har egentligen inte så många tekniska idéer, än. Men jag har kikat lite på en två stegs "växel" eller vad man ska kalla det ifrån TGN , Är det någon som har några erfarenheter eller nåt positivt/negativt att säga om en sådan? Förutom att det är en saftig prislapp
Vad jag kan se så sitter det inget skydd för kopplingsklockan (heter den så?). Ett sådant bör nog inhandlas relativt omgående, eller är det kanske inte så viktigt?
Kom gärna med förslag och Idéer på vad ni tycker är dom viktigaste delarna att se över bättre lösningar till. Det är ju inte förens man hållit på ett tag man vet vad som verkligen är de svaga punkterna.
Nu börjar jag få skrivkramp, så jag slänger in ett par bilder på den som den ser ut idag. Jag tänkte att jag skulle försöka få med så många bilder som möjligt, för det är ju nästan alltid roligare att titta på bilderna
Btw, bilderna verkar strula lite när jag förhandsgranskar, hoppas på att dom funkar för er. Annars får jag börja använda nåt annat än dropbox...