Jet-Pro Dual silencer, Detta var innan jag bashade sönder karossen. Den är inte sönder, men lacken ser för djävlig ut idag
MickRae:s Baja 5B ss
MickRae:s Baja 5B ss
Här kommer lite bilder på min bil med Zenoah 30,5 cc, Jet-Pro V4 Dual bleed Track pipe,
Jet-Pro Dual silencer, Detta var innan jag bashade sönder karossen. Den är inte sönder, men lacken ser för djävlig ut idag
Gasar till det rasar 
HPI Baja 5B ss,
HPI Baja 5T RTR med Zenoah ESP Modified & Fully ported 30,5 cc
Futaba 2PL-2,4G
HPI Baja 5B ss,
Futaba 2PL-2,4G
- J.A racing
Re: MickRae:s Baja 5B ss
Hur tycker du den går på asfalt med dom hjulen?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Ser mycket bra ut!!! Cool pipa!
- sideburn80
Läcker bil du har där, gillar färg-combon 
Egentligen har jag inget att jämföra med men jag körde lite på asfalt i början och det är nog ganska okej men i sådana fall skulle jag helst vilja sänka den och samtidigt styva upp fjädringen ordentligt. Men sen jag kört i grus, sand och jord så är inte asfalt så kulJ.A racing wrote:Hur tycker du den går på asfalt med dom hjulen?
Gasar till det rasar 
HPI Baja 5B ss,
Futaba 2PL-2,4G
HPI Baja 5B ss,
Futaba 2PL-2,4G
Tackar, tackar.
S 500 R: Jag vet inte om jag är så nöjd med pipan. Visserligen tycker jag att utseendet på pipan på en öppen bil är väldigt viktigt och där är jag nöjd, men jag trodde att ljuddämpningen skulle hjälpa mer och bilen skulle bli tystare
sideburn80: Blev väldigt nöjd med lacken men tyvärr så sitter inte färgen så bra och tyvärr har jag varit inne och härjat bland pinnar och grenar, vilka har skrapat av lacken rätt mycket, så det får bli en sur smiley igen
S 500 R: Jag vet inte om jag är så nöjd med pipan. Visserligen tycker jag att utseendet på pipan på en öppen bil är väldigt viktigt och där är jag nöjd, men jag trodde att ljuddämpningen skulle hjälpa mer och bilen skulle bli tystare
sideburn80: Blev väldigt nöjd med lacken men tyvärr så sitter inte färgen så bra och tyvärr har jag varit inne och härjat bland pinnar och grenar, vilka har skrapat av lacken rätt mycket, så det får bli en sur smiley igen
Gasar till det rasar 
HPI Baja 5B ss,
Futaba 2PL-2,4G
HPI Baja 5B ss,
Futaba 2PL-2,4G
- J.A racing
Ok nä så tycker jag med en offroad bil ska köras offroadMickRae wrote:Egentligen har jag inget att jämföra med men jag körde lite på asfalt i början och det är nog ganska okej men i sådana fall skulle jag helst vilja sänka den och samtidigt styva upp fjädringen ordentligt. Men sen jag kört i grus, sand och jord så är inte asfalt så kulJ.A racing wrote:Hur tycker du den går på asfalt med dom hjulen?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Du har väl lacken på insidan av karren eller???MickRae wrote:sideburn80: Blev väldigt nöjd med lacken men tyvärr så sitter inte färgen så bra och tyvärr har jag varit inne och härjat bland pinnar och grenar, vilka har skrapat av lacken rätt mycket, så det får bli en sur smiley igen
Naturligtvis, men för det första så är jag ingen lackerare så av någon konstig anledning så sitter inte färgen fast så braS 500 R wrote:Du har väl lacken på insidan av karren eller???MickRae wrote:sideburn80: Blev väldigt nöjd med lacken men tyvärr så sitter inte färgen så bra och tyvärr har jag varit inne och härjat bland pinnar och grenar, vilka har skrapat av lacken rätt mycket, så det får bli en sur smiley igen
Du förstår, när vi nybörjare ska undvika "den där högen" med kvistar så råkar bilen svänga rakt in i högen istället
Gasar till det rasar 
HPI Baja 5B ss,
Futaba 2PL-2,4G
HPI Baja 5B ss,
Futaba 2PL-2,4G
Vad tycker du om pipan? Har du haft någon annan pipa att jämföra med?
Letar Baja 5B
waqr: Tyvärr inte. Det är min första bil och min första pipa. Jag bara såg den på bild och tyckte den såg cool ut, vet ingenting om hk eller vridmoment med den.
Om någon vet, berätta det gärna för mig.
Om någon vet, berätta det gärna för mig.
Gasar till det rasar 
HPI Baja 5B ss,
Futaba 2PL-2,4G
HPI Baja 5B ss,
Futaba 2PL-2,4G