Robbans Budget Baja

Alla Offroad-projekt
Kim

Re: Robbans Budget Baja

Post by Kim » 13 Jun 2013, 19:22

Kul att bilen håller ihop bra :) Brorsan funderar på att köpa en likadan fast SC modellen från Hobbyking.

Sponsor

Sponsor

Robban.z

Post by Robban.z » 13 Jun 2013, 22:16

mnemonic wrote:Roligt att höra. Vad jag förstår så har du bashat rätt hårt eller ? Verkar kunna bli många roliga timmar. Även HPI går ju sönder så småningom. Vad tycker du och alla andra på forumet, ska jag slå till på en Rovan? Jag har ju rätt så mycket reservdelar från mina andra HPI Baja. Det är frestande för det där priset. Tyvärr så har man ju hört och läst om många dåliga exemplar men det var ett tag sedan.
Jag har väl kört ovanligt hårt med den för o vara mig :). Den kostade ju ej så mycket så jag tänkte jag skulle testa vad den går för och hittills har det varit riktigt skoj. Sen vet vi ju alla att en bil kan funka skitbra och en annan mindre bra när det gäller kina bilar och jag har väl tur då denna håller likvärdig klass med originalet vill jag påstå. Men jag kan ju bara tala om hur just min funkar.!
Det bästa med detta kan vara att nybörjare kan köpa denna bil utan att behöva lägga 10-15000 kr på en märkes bil o på det viset komma in i LS träsket och sen med tiden köpa bättre grejer eller uppdatera denna med eftermarknads prylar mm.!

I helgen blir det bankörning, återkommer efter det o kanske med film bevis ochså :)
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm

Robban.z

Post by Robban.z » 13 Jun 2013, 22:18

Kim wrote:Kul att bilen håller ihop bra :) Brorsan funderar på att köpa en likadan fast SC modellen från Hobbyking.
Ja det är ju bara att hoppas att den håller lika bra som min verkar göra. Intressant om fler testar. :thumbsup:
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 13 Jun 2013, 22:50

Kim wrote:Kul att bilen håller ihop bra :) Brorsan funderar på att köpa en likadan fast SC modellen från Hobbyking.
Karosserna på 5T och SC har varit rena skämtet i kvalitet från Rovan och KM mfl....
Minns inte vem det var som postade bilder efter första rullningen där karossen på hans 5T var totalt skrot efter bara nån minut.....!

Hoppas karosserna är bättre nu!

Robban.z

Post by Robban.z » 13 Jun 2013, 22:52

Dave wrote:
Karosserna på 5T och SC har varit rena skämtet i kvalitet från Rovan och KM mfl....
Minns inte vem det var som postade bilder efter första rullningen där karossen på hans 5T var totalt skrot efter bara nån minut.....!

Jag tror ochså att karosserna är dåliga, min gick sönder ganska lätt tycker jag och samma sak på andra Kina bilar ja testat.
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Mrweber
Phone Number: 0736460684

Post by Mrweber » 21 Jul 2013, 17:09

Dave wrote:

min 5sc hpi kaross höll i ungefär 5 min, en liten rullning så va den sprucken och då har jag även limmat på gummilister från bil innan med metall kant inuti runt hela bilen för att den skulle hålla bättre. så ska nog vilja säga att dom håller riktigt kasst dom med.

men riktigt kul Robban att se din kina kopia vara så hållbar!

Robban.z

Post by Robban.z » 17 Aug 2013, 00:26

Bil såld och tråd kan låsas tack.. Bilen lever vidare på forumet.. :thumbsup:
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Elstängsel

Post by Elstängsel » 20 Aug 2013, 03:51

Sålde du grabbens födelsedags present alltså? :shock:

Robban.z

Post by Robban.z » 20 Aug 2013, 09:02

Japp.!! O för pengarna får han köpa något annat kul, han gillade inte denna bil.!!!
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
mm mm

Post Reply