Köpte en FG 4x4 från blocket förra veckan och i lite inspirations/informationsletande här på rcbash.se hittade jag bilen. viewtopic.php?f=15&t=5120 Har varit på villovägar borta från forumet en ägare men nu är den tillbaka. Förra ägaren kan inte ha kört speciellt mycket med bilen, han visste inte mycket om den och baserat på skicket på bränslet i tanken lär det vara det enda han hällt i den sen han köpte den. Bilen har fortfarande kvar Zenoah 26cc-motorn, Jetpro-pipan och dom andra uppgraderingarna som Nova434 listat i sin tråd. Den verkar vara i gott skick, nåt glapp här å där i plastdetaljer men inget allvarligt. Har dubbat klart dom dubbdäcken som följde med bilen och har idag varit ut och sprättat runt på det närliggande skidspåret. HERREGUD! Jag har ju verkligen missat nåt.. Fyrhjulsdrift är ju siiiiiinnesjukt kul. Riktigt rapp snurra, stark styrning och hyfsat stoppkraft. Dock så ska det monteras dubbla servon till bromsarna och dessutom måste servoplattan bytas ut. Svänger man och bromsar samtidigt ser det ut som att den tunna plastskivan som sitter där nu ska flyga all världens väg. Den gröna karossen som följde med ser i stort sett okörd ut, bara märken från clipsen vad jag kan se. Turligen följde det med en annan kaross så man slipper nöta på den fina gröna. Dock måste vingfäste införskaffas då den gula karossen är utskuren där bak för vinge men fästet är bortkapat för att kunna använda den gröna karossen.
Bjuder på lite bilder oxå =)
En före- och efterbild av dubbningen. Använde vanliga självborrande 13mm montageskruv.
Orkade inte koka av däcken för att skruva bort dom skruvarna som sitter där så jag skruvade bara in där det saknades skruv så att säga.
Vet inte direkt vad som ska hända med denna. Upptäckte idag att dämparna bak på ena bajan är totalt helt och hållet slut och det finns en ganska stor ombyggnadsplan på den, så länge man kan hålla sig borta från impulsköpa fler bilar