Målarfamiljens Baja 5B
Re: Målarens 5B ss nybygge
Fick betala tull/moms 309:- vilket inte var så mycket 
Det blev en 7hp Full Mod Zenoah 4 Bolt 30.5cc +3mm LONG ROD Engine
Så om han körde ifrån mig innan så lär han göra det ännu mer nu

Så om han körde ifrån mig innan så lär han göra det ännu mer nu

Fränt! Kommer att bli svårt att spöa målarfamiljen i Sandhem framöver!
Hinner nog inte få dit den till nästa träff,lite mycket på jobbet och annat på gång.
Men den som väntar på nått gott .....................
Men den som väntar på nått gott .....................

Last edited by målaren on 25 Aug 2012, 20:19, edited 1 time in total.
-
Dunderdanne
Ser fint ut de där
ja får kika förbi nån dag o kolla på åken 

HPI Baja 5b 27cc portad
Hpi Flux HP Borstlös
Xray 808e Borstlös
Traxxas Revo 1:16 Borstlös
Losi sc 1:16 Borstlös
Cen CTS Metanolare gatbil
Hpi Flux HP Borstlös
Xray 808e Borstlös
Traxxas Revo 1:16 Borstlös
Losi sc 1:16 Borstlös
Cen CTS Metanolare gatbil
Det är bara att komma förbi
Och kom upp till träffen i Sandhem 1/9(eller 2/9) grabbarna har gjort ett jättejobb med banan
Och kom upp till träffen i Sandhem 1/9(eller 2/9) grabbarna har gjort ett jättejobb med banan
Då har man lyckats nätmodda sin förstamotor.kanske inte så snyggt men det fyller nog sin funktion

Kom hem från Sandhem och skulle bara kolla lite om det var något sönder,bilarna gick fint hela tiden så lite översyn räcker nog
Slutade så här......

Slutade så här......

Var inte så farlig,skulle kolla styrningen som inte var bra under dagen,testade Crilles och kände att det var otrolig skillnad på hans i styrrespons.Fick bli en ny kompl styrning efter som servoräddaren hade slitigt ut sig.
Även dom långa skruvarna som håller fast styrstaget i framhubbarna hade krökt sig
Inte så lätt att se om man inte kollar noga,men det har hänt förut så det brukar jag kolla om det börjar kärva i styrningen.Så här såg det ut.

Även dom långa skruvarna som håller fast styrstaget i framhubbarna hade krökt sig
Inte så lätt att se om man inte kollar noga,men det har hänt förut så det brukar jag kolla om det börjar kärva i styrningen.Så här såg det ut.

Ja det tar på grejjerna, men det är ju också nått fruktansvärt rolit (läs med skånsk brytning) 

Fick även lite gashäng ibland,kollade förgasaren och kände att spjällaxlen glappar lite.
Är det lönt att köpa en ny axel eller är förgasaren sliten i godset?
Den funkar hur fint som helst så det blir en rengörning,men vet inte om jag ska byta axlen?
Hade en ny 990 som får åka på tillsammans med ett rött alu insulator
Ska testa att sätta ett skydd över spjällaxlen(kolla bilden).En bit av en gummidammask till drivaxlen fick jag tips om skulle funka bra,ska fylla den med fett innan jag skruvar fast allt.
Lite bilder är ju alltid kul

Den funkar hur fint som helst så det blir en rengörning,men vet inte om jag ska byta axlen?
Hade en ny 990 som får åka på tillsammans med ett rött alu insulator
Ska testa att sätta ett skydd över spjällaxlen(kolla bilden).En bit av en gummidammask till drivaxlen fick jag tips om skulle funka bra,ska fylla den med fett innan jag skruvar fast allt.
Lite bilder är ju alltid kul

Ja, så skall det se ut.Det där med dom krökta bultarna ,är nått som händer i bland, problemet är att man ser det inte förens man skruvar loss dom.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ingen fara med förgasaren.. Har bytt flera spjällaxlar och det har aldrig varit slitet i huset. Inte så att det märks i alla fall.. Byt du axel. kostar inte många spännmålaren wrote:Fick även lite gashäng ibland,kollade förgasaren och kände att spjällaxlen glappar lite.
Hade en ny 990 som får åka på tillsammans med ett rött alu insulator![]()
Lite bilder är ju alltid kul![]()
Billös expertkommentator..
Då får det bli så
Är ju bra att ha några förgasare liggande när man är ute och bashar
Ha det gott
Är ju bra att ha några förgasare liggande när man är ute och bashar
Ha det gott
Nu är detta en tråd för min och crilles bil,får väl byta namn på tråden om det går.
Sitter och ska fixa i m´den nya motorn i Crilles bil,satt en koppling som inte såg ut som dom jag har innan.
Har 14mm bult istället för insexbult.Skiljer på storleken på hålen till bulten med.
Vad är det för skillnad på dessa,kan man använda samma fjäder till bägge?
Så här ser det ut.

Sitter och ska fixa i m´den nya motorn i Crilles bil,satt en koppling som inte såg ut som dom jag har innan.
Har 14mm bult istället för insexbult.Skiljer på storleken på hålen till bulten med.
Vad är det för skillnad på dessa,kan man använda samma fjäder till bägge?
Så här ser det ut.