HPI Baja 5B SS - Åland!
Re: Skaffat Baja 5b och behöver hjälp!
Det går fint att köra utan HRS med 2.4GHz ställ in den på ppm så funkar det förmodligen lite bättre med ditt servo.
Att köra i HRS mode ställer ganska höga krav på kvaliteten av servo anläggningen för att det ska funka som tänkt.
Att köra i HRS mode ställer ganska höga krav på kvaliteten av servo anläggningen för att det ska funka som tänkt.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Aha, så om man väljer PPM (som väl är en 35MHz FM-modulering) så kan man ändå köra 2.4GHz? Lurigt. =)
HPI Baja 5b SS - Futaba MegaTech T3PK 2.4
Jag kör med PPM modulering med min Futaba 3PMX 2,4GHZ & det funkar fint.
HRS klarar ju endast digitala servon & det är ingen av mina bilar som har enbart digitala servon.
Är ditt gas servo verkligen digitalt

HRS klarar ju endast digitala servon & det är ingen av mina bilar som har enbart digitala servon.
Är ditt gas servo verkligen digitalt
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Läste nyss att man kan köra PPM och HRS med min sändare och mottagare (2.4GHz), lustigt. =)
Trodde PPM och PCM var endast FM-snack förut. Nå, bara att ställa om och se hur det blir. Tackar!
EDIT: Jo det står Digital Servo på bägge servon.
Trodde PPM och PCM var endast FM-snack förut. Nå, bara att ställa om och se hur det blir. Tackar!
EDIT: Jo det står Digital Servo på bägge servon.
Huh, i morrn är det premiär för mig och 1/5-offroad-bil, Bajan =).
Har kört 1/5-track förr samt metanolare.
Och vad gäller metanolarna så körde man ju tex monster truckarna tills dom inte tog sig fram längre av egen maskin, DÅ packade man ihop o for hem... uj uj.. var ska detta sluta...
Har kört 1/5-track förr samt metanolare.
Och vad gäller metanolarna så körde man ju tex monster truckarna tills dom inte tog sig fram längre av egen maskin, DÅ packade man ihop o for hem... uj uj.. var ska detta sluta...
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
du kommer sækert få det kul.!
lite bilder ofilm kanske??
lite bilder ofilm kanske??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Jo, ska få igång den bara o sen justera lite och sen bär det av o prova lite, vet ju aldrig hur förre ägaren haft hjulinställningar och sånt, då den knappt är körd så mycket. =) Sen blir det köra på den lilla 1/8-banan. Allt i morrn förstås.
Klart det filmas o fotas. Sånt är vi på Åland bra på!!!
Klart det filmas o fotas. Sånt är vi på Åland bra på!!!
Oj tusan va rolig den var då!
Starta och gick bra. Körde o körde. De med metanol och el spran o bytte ackar och tanka stup i kvarten och mekade. Jag bara körde o körde.
Men ena bakaxeln gick ju av... hmpf. Har filmat så det kommer film. Inte lätt köra på en liten 1/8-bana (som är för liten för 1/8 egentligen). 
Visst är det roligt! Är det orginaldrivaxlarna du har?? Dom är inte så värst bra!
Jo nog tusan är det kul, men den är lite explosiv, man ökar gasen sakta och sen mitt i allt så drar den löst o sprätter iväg, traction control eller lugnare koppling sku va nåt. =) Original drivaxlar... jo det är det säkert.. det var den som går ut till höger bakhjul som gått av. Måst få tag på ny nu, en som inte är original då. =) Frågan är var?S 500 R wrote:Visst är det roligt! Är det orginaldrivaxlarna du har?? Dom är inte så värst bra!
Jo, så är det!! Bara lära sig att kontrollera. För när man kan det är det grymt kul!
Alla har drivaxlar, bara fråga dom! Skulle rekomendera FLM eller dom nya som huSSe köpte såg biffiga ut.
Alla har drivaxlar, bara fråga dom! Skulle rekomendera FLM eller dom nya som huSSe köpte såg biffiga ut.
Tvärtemot vad alla experter säger skulle jag sätta i en 6000 rpm kopplingsfjäder. Greppar tidigare och mycket lättare att kontrolleraÅlänning wrote:Jo nog tusan är det kul, men den är lite explosiv, man ökar gasen sakta och sen mitt i allt så drar den löst o sprätter iväg, traction control eller lugnare koppling sku va nåt. =) Original drivaxlar... jo det är det säkert.. det var den som går ut till höger bakhjul som gått av. Måst få tag på ny nu, en som inte är original då. =) Frågan är var?S 500 R wrote:Visst är det roligt! Är det orginaldrivaxlarna du har?? Dom är inte så värst bra!
Billös expertkommentator..
Och bilen går sämre .. Det kommer du att märka.Bjuggen wrote:Tvärtemot vad alla experter säger skulle jag sätta i en 6000 rpm kopplingsfjäder. Greppar tidigare och mycket lättare att kontrolleraÅlänning wrote:Jo nog tusan är det kul, men den är lite explosiv, man ökar gasen sakta och sen mitt i allt så drar den löst o sprätter iväg, traction control eller lugnare koppling sku va nåt. =) Original drivaxlar... jo det är det säkert.. det var den som går ut till höger bakhjul som gått av. Måst få tag på ny nu, en som inte är original då. =) Frågan är var?S 500 R wrote:Visst är det roligt! Är det orginaldrivaxlarna du har?? Dom är inte så värst bra!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Haha, jäklar va rolig den där bilen är, fast jag inte behärskar den fullt ut än. 
Här är lite bilder som Machman fotade när jag var och premiärkörde.
Ifall nån inte vet vad man ska göra med "småbilarna" så finns det en bild där som visar hur det ska gå till!
http://forum.motorportalen.net/viewtopi ... 58#p104958
Axeln av jo...
Här är lite bilder som Machman fotade när jag var och premiärkörde.
Ifall nån inte vet vad man ska göra med "småbilarna" så finns det en bild där som visar hur det ska gå till!
http://forum.motorportalen.net/viewtopi ... 58#p104958
Axeln av jo...
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Alltid kul med bilder och filmer på galenskapen !
Uppskattas !
Kul att du gillar bilen också !
På bild 5s ser det ut som du fått nån sorts ohyra på bakvingen....
Hoppas det gick att peta bort !

Uppskattas !
Kul att du gillar bilen också !
På bild 5s ser det ut som du fått nån sorts ohyra på bakvingen....
Hoppas det gick att peta bort !