Limma kopplingsbackar/belägg på 3-backarskoppling

Frågor om inställningar till våra bilar
Post Reply
User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Limma kopplingsbackar/belägg på 3-backarskoppling

Post by Rallyfinnen » 18 Jun 2013, 10:17

Eftersom ett belägg lossnade på kopplingen i NM, så tänkte jag reda ut detta lite mer..
Jag körde ju med GPM-kopplingen som högst sannolikt är limmad med det nya limmet dom säljer på rc-car-online, som är grått i färgen. Jag har tidigare köpt ett genomskinligt tvåkomponentlim från dom, som jag limmat backarna på regnkopplingen med (bakat i ugn). Man kan ju undra varför detta är ersatt med det gråa.. kanske regnkopplingen kommer att tappa belägg också?

Vad har ni andra för erfarenheter, vad använder ni för lim osv?

Sponsor

Sponsor
 

sx3
Posts: 1582
Joined: 17 Nov 2010, 17:08
Phone Number: 0709998877
Location: Stockholm / Solna

Re: Limma kopplingsbackar/belägg på 3-backarskoppling

Post by sx3 » 18 Jun 2013, 10:47

Jag har två kopplingar som jag bytt belägg på till Lauter, användt mig av det gråa 1-komponent som säljs på RC-car och bakat i ugn. Den första kopplingen har en back lossnat från limningen, hålls dock kvar av skruven.
Denna har gått SC Skarpnäck bara.

Bytte ut kopplingen i sin helhet inför NM till den andra, har inte kollat om något lossnat där än.
My motor is stalled but my wheels are still spinning

User avatar
Rallyfinnen
Posts: 4003
Joined: 01 Nov 2009, 22:45
Location: Sollebrunn

Re: Limma kopplingsbackar/belägg på 3-backarskoppling

Post by Rallyfinnen » 18 Jun 2013, 15:16

rc-car-online skulle skicka nya igen, men det känns som det inte riktigt löser problemet..

Verkar som alla omständigheter måste vara exakt rätt för att limningen ska hålla, luftfuktighet, temperatur.., fullmåne..., rätt färg på kalsongerna.. :cheesy:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests