Page 1 of 1

toe in 0-4grader

Posted: 16 Apr 2010, 08:45
by huSSe
är det nån som laborerat med olika vinklar bak?
vad blir skillnaden mellan dom?

Re: toe in 0-4grader

Posted: 16 Apr 2010, 09:06
by puttekula
http://users.telenet.be/elvo/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: toe in 0-4grader

Posted: 16 Apr 2010, 09:20
by huSSe
tack !

ska kolla igenom. :thumbsup:

Re: toe in 0-4grader

Posted: 16 Apr 2010, 09:22
by waqr
Jag bytte från 4 grader toe in till 2 grader förra veckan på Bajan och det lilla jag kört efter det så tycker jag att den styr in lite sämre i kurvorna samtidigt som det är lättare att provocera fram överstyrning tycker jag. Bilen blev lite mer "bångstyrig" överlag med mindre toe in. OBS. Detta märktes bara på asfaltskörning. När jag testade på grusplanen märkte jag ingen skillnad alls.

Generellt sett så handlar det väl mest om hur stabil bil du vill ha. Mer toe in bak (till en viss gräns) betyder en stabilare bil medan mindre betyder en lite mer svårkörd bil men som jag personligen tror man kan köra lite fortare med om man väl behärskar den. Sen hänger ju detta också ihop med hur har har framhjulen inställda.

Vilken toe har du på dom?

Re: toe in 0-4grader

Posted: 16 Apr 2010, 11:59
by J.A racing
Rakt fram åkar grabbarna kör med nollgradigt i sandtagen och banåkarna kör nog oftast med 4 grader. Och jag som kör lite blandat kör med 2 grader. Här beskrivs rätt bra vad som påverkar vad i hjulinställning, nu är detta mest riktat mot onroad. Fast mycket är samma även i offroad http://rc-setup.com/rc-setup-guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: toe in 0-4grader

Posted: 16 Apr 2010, 13:34
by Lusse
Jag har provat med både två tre och fyra grader, men jag tycker att tre grader passar mig bäst.