Nosringen 27/4. Årets första träff!

Sveriges alla LS träffar
User avatar
OAKLEY
Posts: 18
Joined: 05 Nov 2017, 09:37
Location: Vimmerby

Re: Nosringen 27/4. Årets första träff!

Post by OAKLEY » 28 Apr 2019, 18:25

tesla wrote:
28 Apr 2019, 17:22
Var det första gången på bana så hade du bra pace. Finns dem som kört mycket mer som inte är snabbare.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Tack tesla :worship: Var väldigt kul att känna på bilarna hur dom beter sig på bana. Jag märkte exempelvis att jag hade lite för hårda fjädrar på Losin. Det känner man ju inte riktigt i en grusgrop :roll: Bakhjulsdrivet var lite svårare men kanske lär mig hantera det med tiden :wtf:
Even though I walk through the valley of the shadow of death
I will fear no evil

Thunder Tiger EB4
Hpi TSK-B Kraken 32cc

Losi 5ive B 34cc
Traxxas X-Maxx 8S

Sponsor

Sponsor
 

Rex
Posts: 5
Joined: 08 Jan 2016, 20:18

Re: Nosringen 27/4. Årets första träff!

Post by Rex » 28 Apr 2019, 21:51

Tackar för en trevlig dag.
Vi ses på banorna i sommar!

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Nosringen 27/4. Årets första träff!

Post by Smurfen » 29 Apr 2019, 09:15

OAKLEY wrote:
28 Apr 2019, 18:25
tesla wrote:
28 Apr 2019, 17:22
Var det första gången på bana så hade du bra pace. Finns dem som kört mycket mer som inte är snabbare.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Tack tesla :worship: Var väldigt kul att känna på bilarna hur dom beter sig på bana. Jag märkte exempelvis att jag hade lite för hårda fjädrar på Losin. Det känner man ju inte riktigt i en grusgrop :roll: Bakhjulsdrivet var lite svårare men kanske lär mig hantera det med tiden :wtf:
Det var väldigt halt med bakhjulsdrivet på förmiddagen. Blev ju betydligt bättre efter regnet. Men det är ju charmen att köra bakhjulsdrivet. Att man måste lära sig köra oxå.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Nosringen 27/4. Årets första träff!

Post by tesla » 29 Apr 2019, 15:59

Smurfen wrote:
OAKLEY wrote:
28 Apr 2019, 18:25
tesla wrote:
28 Apr 2019, 17:22
Var det första gången på bana så hade du bra pace. Finns dem som kört mycket mer som inte är snabbare.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Tack tesla :worship: Var väldigt kul att känna på bilarna hur dom beter sig på bana. Jag märkte exempelvis att jag hade lite för hårda fjädrar på Losin. Det känner man ju inte riktigt i en grusgrop :roll: Bakhjulsdrivet var lite svårare men kanske lär mig hantera det med tiden :wtf:
Det var väldigt halt med bakhjulsdrivet på förmiddagen. Blev ju betydligt bättre efter regnet. Men det är ju charmen att köra bakhjulsdrivet. Att man måste lära sig köra oxå.
Nosringen är inte den mest 2wd vänliga banan heller med ojämn greppnivå och många böjar där man med en balanserad 4wd typ mcd eller losi kan ta med sig fart medan en 5b med all vikt på bakaxeln trivs desto sämre. Nya sträckningen är mer teknisk än den gamla och mer 4wd och truggyvänlig med på bekostnad av bajorna. Detta är 100% avsiktligt då vi som håller i banan tyckte gamla sträckningen var för mycket bara fullgas mellan hårnålarna och därmed för enkelt med en bra 4wd.



Skickat från min SM-G960F via Tapatalk




MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

User avatar
Smurfen
Posts: 1063
Joined: 11 Aug 2010, 22:35
Location: Nyköping

Re: Nosringen 27/4. Årets första träff!

Post by Smurfen » 29 Apr 2019, 19:08

tesla wrote:
29 Apr 2019, 15:59
Smurfen wrote:
OAKLEY wrote:
28 Apr 2019, 18:25


Tack tesla :worship: Var väldigt kul att känna på bilarna hur dom beter sig på bana. Jag märkte exempelvis att jag hade lite för hårda fjädrar på Losin. Det känner man ju inte riktigt i en grusgrop :roll: Bakhjulsdrivet var lite svårare men kanske lär mig hantera det med tiden :wtf:
Det var väldigt halt med bakhjulsdrivet på förmiddagen. Blev ju betydligt bättre efter regnet. Men det är ju charmen att köra bakhjulsdrivet. Att man måste lära sig köra oxå.
Nosringen är inte den mest 2wd vänliga banan heller med ojämn greppnivå och många böjar där man med en balanserad 4wd typ mcd eller losi kan ta med sig fart medan en 5b med all vikt på bakaxeln trivs desto sämre. Nya sträckningen är mer teknisk än den gamla och mer 4wd och truggyvänlig med på bekostnad av bajorna. Detta är 100% avsiktligt då vi som håller i banan tyckte gamla sträckningen var för mycket bara fullgas mellan hårnålarna och därmed för enkelt med en bra 4wd.



Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Jag tyckte den fungerade bra bara regnet hade fått bort lite damm och gav lite mer fäste.
Fg GT Bmw M3 Martini
FG Leo 2020
Elcon Traxx

User avatar
tesla
Posts: 959
Joined: 23 Jul 2015, 22:54
Location: Västervik

Re: Nosringen 27/4. Årets första träff!

Post by tesla » 29 Apr 2019, 20:46

Ja en regnskur ändrar banan en hel del.
Var väldigt tydligt för mig med. Fast åt andra hållet mot för de flesta andra. Det högre greppet på e.m straffade Dragonhammerns höga tyngdpunkt. Helt plötsligt började den gå på 2 eller 3 hjul både här och där. När det var halt o löst gick den förbaskat fint.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests