Hawaiihåla.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Hawaiihåla.
Jag är bra sugen också......men bilen är i delar nu och är borta hela dagen idag på kalas.....
Hoppas jag hinner skruva ikväll / natt då, och så meddelar jag dig Rally om hur det gått för mig i morgon förmiddag !
Vore bra kul !!!
Hoppas jag hinner skruva ikväll / natt då, och så meddelar jag dig Rally om hur det gått för mig i morgon förmiddag !
Vore bra kul !!!
- Rallyfinnen
OK! Du har inte fått bajan än då?
Hoppas du hinner få ihop bilen!
Hoppas du hinner få ihop bilen!
Ja. Hoppas du får ihop bilen. Så vi blir några fler som kör på Söndag..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
Nej, tyvärr, men hoppas på att få klämma lite på Bajan till slutet på nästa vecka.....och veckan därpå kanske listan med prylar som ska bytas är klar...så om 3 veckor kanske den är ihop
Ska dra nu, men vi hörs imorgon !
Ska dra nu, men vi hörs imorgon !
Det är ingen ide att jag följer med... det är något som inte är som det ska. Den driver inte ordentligt.
Okej . då blir det inget. Vi får ta det en annan gång. tråkigt ,men så är det..
Nä, skit tråkigt!!! Var ut och körde lite för att se att den gick som den skulle... men det är något skumt 
- Dave
- Site Admin
Hemkommen från kalas hela dagen, och rev ner bakre diffhuset för att konstatera att det lilla lagret jag fuskade med vid ihopsättningen innan första start rasat och roterat runt i plasten hej vilt....
Blir att byta diffhus, och eftersom lagerbanorna är ovala även i det andra nya huset blir det samma operation som sist....
Planfräsning och försänkning av hålen på underdelen !
Har riggat skiten i fräsen, men vill inte väsnas mer ikväll.....återupptar arbetet tidigt imorgon bitti.
Hoppas få ihop den tills imorgon förmiddag, och får nog med mig en annan polare också.....men om nu ingen från Götet dyker upp vetefan hur vi ska göra ?
Hade ju hur trevlig som helst sist jag var nere, men det vore ju kul att träffa er andra lite mer......
Vilka kommer då ?
Blir att byta diffhus, och eftersom lagerbanorna är ovala även i det andra nya huset blir det samma operation som sist....
Planfräsning och försänkning av hålen på underdelen !
Har riggat skiten i fräsen, men vill inte väsnas mer ikväll.....återupptar arbetet tidigt imorgon bitti.
Hoppas få ihop den tills imorgon förmiddag, och får nog med mig en annan polare också.....men om nu ingen från Götet dyker upp vetefan hur vi ska göra ?
Hade ju hur trevlig som helst sist jag var nere, men det vore ju kul att träffa er andra lite mer......
Vilka kommer då ?
- Dave
- Site Admin
Diffhuset på plats.
Fick ta nästan 1mm för att glappet skulle försvinna. - SANSLÖST dålig passform på dessa diffhus från Reely.....
Nåja, bilen är ihop igen och nu avvaktar jag lite för att se om det blir nån mer som åker till Hawaii idag eller inte.....
Fick ta nästan 1mm för att glappet skulle försvinna. - SANSLÖST dålig passform på dessa diffhus från Reely.....
Nåja, bilen är ihop igen och nu avvaktar jag lite för att se om det blir nån mer som åker till Hawaii idag eller inte.....
Jag kan tänka mig koma upp. Vilken tid ?Carbon-Dave wrote:Diffhuset på plats.
- Rallyfinnen
Var det inte någon som föreslog 12:30? Då hinner jag precis klämma i mig lite mat, tror pizzan öppnar kl 12 
Baja-majan är också körklar med den 4-bultade budgetmotorn.
Baja-majan är också körklar med den 4-bultade budgetmotorn.
Jag kommer upp. 12,30 i Hawaiihåla
- Rallyfinnen
OK, då ses vi där!
Jag kanske blir lite försenad, men jag kommer.
Jag kanske blir lite försenad, men jag kommer.
Jaha. Då var man hemma från Hawaiihåla..En gaffel länk och båda kolvarna i stöt dämparna bak i delar. Men ack så kul det var.Det var bara Rally finnen o jag , men det räckte , det var så torrt och dammigt så stundtals så kunde man inte se bilarna..
- J.A racing
Ok båda kolvarna då har du hoppat högt idag då, dammigt ja så var det när jag testade på sandkörning i torsdags kväll. Knappt man såg bilen till slut och luftfiltret hade nästan dammat igen helt och hållet.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".