Träffar på Tunarp Bashland (Sandhem)
Re: Träffar i Sandhems sandhåla
Hade gärna varit med. Men bilen är i delar, och är inte ledig förutom lördag och söndag..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Behöver jag tillägga att jag kommer att närvara OM det bär av här i sandhålan, området skulle ha inspekterats idag men annat kom ivägen!
Dock är det som så att jag jobbar hela veckan och har Jour i helgen, men ni får jättegärna ratta runt om ni vill, och lämna förslag på modifieringar osv osv!
JO en sak till kanske ska nämnas, det finns bara EN pall på pallstället ifall ni hade tänkt testa det, dessutom ingen stege eller liknande upp än!
Jag kan slå en signal till hästfolket i morrn, men tvivlar på att dom använder området alls nu, dessutom inte mitt i veckan skulle jag tro!
David får uppdatera er om detta, för jag har inget internet (detta är på mobilen)
Vill ni nått så är det bara att ringa 0730 - 39 87 12
Dock är det som så att jag jobbar hela veckan och har Jour i helgen, men ni får jättegärna ratta runt om ni vill, och lämna förslag på modifieringar osv osv!
JO en sak till kanske ska nämnas, det finns bara EN pall på pallstället ifall ni hade tänkt testa det, dessutom ingen stege eller liknande upp än!
Jag kan slå en signal till hästfolket i morrn, men tvivlar på att dom använder området alls nu, dessutom inte mitt i veckan skulle jag tro!
David får uppdatera er om detta, för jag har inget internet (detta är på mobilen)
Vill ni nått så är det bara att ringa 0730 - 39 87 12
Uppdatering...
För er som hade önskemål om en träff i sandhålan så kan jag "avblåsa" den verksamheten...
Dagens tur dit blev avbruten efter 200 meter in på vägen av några stora träd som stormen inte ville ha stående i vägen utan lagt dom rätt o slätt rakt ut på vägen
För er som hade önskemål om en träff i sandhålan så kan jag "avblåsa" den verksamheten...
Dagens tur dit blev avbruten efter 200 meter in på vägen av några stora träd som stormen inte ville ha stående i vägen utan lagt dom rätt o slätt rakt ut på vägen
Sent om sider!
Uppdatering av sandhålans område!
De omkullblåsta träden är borta...
Vad hjälper detta då ja lite kanske man kommer ju 50 meter till men sen är det stridsvagn eller hummer kanske som gäller för att ta sig fram till "banan" då de som har kört i skogen samt transporterat ut timmer har kört sönder vägen så in i den milde grad att det inte går att ta sig dit med "normal" bil
Jaja får väl hoppas att någon med lastmaskin eller liknande har förbarmande över denna vågstump så att vi kan komma dit igen.
Vintern vill ju dessutom inte släppa taget riktigt än så det är väl bara att avvakta suck!
Uppdatering av sandhålans område!
De omkullblåsta träden är borta...
Vad hjälper detta då ja lite kanske man kommer ju 50 meter till men sen är det stridsvagn eller hummer kanske som gäller för att ta sig fram till "banan" då de som har kört i skogen samt transporterat ut timmer har kört sönder vägen så in i den milde grad att det inte går att ta sig dit med "normal" bil
Jaja får väl hoppas att någon med lastmaskin eller liknande har förbarmande över denna vågstump så att vi kan komma dit igen.
Vintern vill ju dessutom inte släppa taget riktigt än så det är väl bara att avvakta suck!
Prisa gud! Han lever!!
Skönt att träden är borta och må jesus straffa maskinförarna!
Hur tror du att markägaren tänker om vägsnutten in då?
Förhoppningsvis så är dom oxå angelägna om att få vägen körbar?
Hahaha lever gör han, men snart utsliten av allt övertidsarbete med vattenläckor högt o lågt.Malte wrote:Prisa gud! Han lever!!![]()
Vad gäller vägen så bör ju markägare eller "hästfolket" vara intresserade av att få vägen farbar.
Skulle det visa sig framöver att ingen tar tag i det så får jag väl släpa dit grävmaskin igen.
Grävmaskin kommer att komma dit igen i vilket fall och gärna till vårens första träff så att vi kan få till en grym "bana" och även flytta det pallställ som står fastfruset i nuläget
Tidens tand får utvisa
Låter kanon med dina planer! Som sagt, ett pallställ och ta ned några mindre träd kommer göra susen!
Höhö de finns knappt några buskar/träd kvar som står i vägen, dom råkade stå i vägen för grävmaskinen, detta gladde även dom som körde lastbil för dom fick lite bättre vändplan.Malte wrote:Låter kanon med dina planer! Som sagt, ett pallställ och ta ned några mindre träd kommer göra susen!
Den plana ytan har även blivit en aning breddad, detta gladde sig hästfolket åt, lite sand ska flyttas till den sida där vi brukat parkera för att dels få samma underlag över hela och dels för att hästarna ska få det bra med!
Eftersom vi delar området med dessa ryttare så måste vi nog se till att dom får det bra hehe!
Utanför deras "ridyta" bryr dom sig inte så noga vad som händer så vi har i stort sett fria händer!
Kom på att jag har en liten film med (oredigerad)
[youtube][/youtube]
Liten uppdatering om sandhålan!
Jag var förbi idag efter jobbet och någon har förbarmat sig över att vägen var oframkomlig så dom har tydligen planat till det lite.
Det går inte att köra helt obehindrat in dit men med en normal bil och ena hjulparet rullande i mitten så kommer man fram till banan.
Minus i detta är att det är fortfarande stenfruset så köra med LS där är inget bra drag om man vill ha nått kvar av underrede och dämpare :S
Har dock hört löften om 14 plusgrader i nästa vecka så ytan kanske börjar ge med sig till kommande helg?
OM en träff ska genomföras önskar jag att så många som möjligt kan komma, dels för att se över banan och dess omgivning, men även starta ett snack med många inblandade om framtida planer för en bana/klubb i sandhem för LS bashers
Jag var förbi idag efter jobbet och någon har förbarmat sig över att vägen var oframkomlig så dom har tydligen planat till det lite.
Det går inte att köra helt obehindrat in dit men med en normal bil och ena hjulparet rullande i mitten så kommer man fram till banan.
Minus i detta är att det är fortfarande stenfruset så köra med LS där är inget bra drag om man vill ha nått kvar av underrede och dämpare :S
Har dock hört löften om 14 plusgrader i nästa vecka så ytan kanske börjar ge med sig till kommande helg?
OM en träff ska genomföras önskar jag att så många som möjligt kan komma, dels för att se över banan och dess omgivning, men även starta ett snack med många inblandade om framtida planer för en bana/klubb i sandhem för LS bashers
Låter ju kanon att det blir mer körning i sandhålan,tyckte att det var väldigt bra där.
Men som du säger är det lite tidigt än.
Hoppas att jag kan köra in min nya motor i helgen så att bilen är klar till ev träff.
ha det gott
Men som du säger är det lite tidigt än.
Hoppas att jag kan köra in min nya motor i helgen så att bilen är klar till ev träff.
ha det gott
Nu har vädret varit trevligt ett tag så nu tänkte jag kolla om någon kanske kunde vara intresserad av att kika på blivande bana i Sandhålan till helgen?
Alltså datum som kan vara tänkbara är den lördagen den 31/3 eller söndagen den 1/4.
Körande blir nog inget för min del (tror jag) men tanken kanske var mest att gå över området och se vad som är bra/dåligt och behöver fixas!
SÅ vad tro ni gubbs o gums?
Alltså datum som kan vara tänkbara är den lördagen den 31/3 eller söndagen den 1/4.
Körande blir nog inget för min del (tror jag) men tanken kanske var mest att gå över området och se vad som är bra/dåligt och behöver fixas!
Skulle vara fint,men dom väntar 3 grader och snö/regn på Lördag och Söndag.
Om det fina vädret håller i sig kommer jag,ska bara få i nya motorn och köra in den.
Ha det gott
Om det fina vädret håller i sig kommer jag,ska bara få i nya motorn och köra in den.
Ha det gott
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Har du haft kontakt med Jill än ?BajaGute wrote:Nu har vädret varit trevligt ett tag så nu tänkte jag kolla om någon kanske kunde vara intresserad av att kika på blivande bana i Sandhålan till helgen?
När börjar dom rida på området ?
Vore bra att lägga en stund på att gå igenom banan faktiskt......vet inte om lördag eller söndag passar bäst än bara.....
tänkte bara se vilken dag det blir samt om man får köra den dagen det blir ?
FG Sportline 08 McLaren F1 GTR Med Sanwa mt4
HPI Baja 5B SS Med Spektrum dx3s
Inferno Neo race Med Spektrum dx3s
Inferno GT2 Radio Med Spektrum dx3s
m.m
HPI Baja 5B SS Med Spektrum dx3s
Inferno Neo race Med Spektrum dx3s
Inferno GT2 Radio Med Spektrum dx3s
m.m
Dag är inte bestämt än vad det verkar men givetvis blir det körning, det blir det ALLTID i sandhålanFallen wrote:tänkte bara se vilken dag det blir samt om man får köra den dagen det blir ?